marți, 6 martie 2012

Profesorii au voie orice - inclusiv să încalce legea

În urmă cu doi ani şi jumătate scriam pe acest blog despre un caz sinistru de persecutare susţinută a unui elev din Sibiu. Atunci, tot o femeie în funcţia de director îl persecuta pe Paul C., unul din elevii cei mai buni ai liceului, pentru simplul motiv că aveau plete.
În urmă cu un an şi jumătate criticam răspândirea stereotipului anti-elevi de sex masculin cu părul lung prin mass-media şi semnalam un alt caz sinistru de la o şcoală generală din Bucureşti unde o altă femeie avea ceva cu pletele unui elev care nu era deloc mediocru sau submediocru - ci dimpotrivă.
Ei bine, dar parcă niciunul dintre cele două nu sunt atât de umilitoare şi de anti-elevi de sex masculin cu părul lung cum este cel relatat de presa românească astăzi, 6 martie 2012, anno-domini, Republica Teocrat-Dogmatică România.
O altă femeie în funcţia de director, are, de această dată, o problemă cu doi elevi de sex masculin cu părul lung. Însă, faptul că are ea ceva doi elevi nu e atât de grav. Grav este că tovarăşa cu gândire totalitar-retrogradă a publicat la avizierul şcolii exact acest anunţ:
Click pe imagine pentru a mări. Fotografia am luat-o de aici.
Infractoarea se numeşte Cătălina Olaru şi ocupă, plătită din bani publici, funcţia de director al Colegiului Naţional "Ion Neculce" din Bucureşti.
Vedem îndată de ce o numesc infractoare.

Ce spune legea?

Ca legislaţie în domeniu avem două acte normative: Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar[pdf] (din câte ştiu eu, nu s-a elaborat un nou astfel de regulament după noua lege a educaţiei - Legea 1/2011 - dacă s-a-ntâmplat asta şi nu ştiu eu, vă rog să-mi semnalaţi şi modific - sunt convins că ce mă interesează pe mine acum se regăseşte şi în noua variantă) şi Codul Civil intrat în vigoare de la 1 octombrie 2011.
Mai întâi să dăm citare din ROFUIP care, la Secţiunea a 3-a, art. 97, alineatele 1 şi 2 spune:
(1) Elevii din învăţământul de stat şi particular se bucură de toate drepturile constituţionale. Elevii din învăţământul de stat şi particular acreditat se bucură de egalitate în toate drepturile conferite de calitatea de elev.
(2) Nici o activitate organizată în unitatea de învăţământ nu poate leza demnitatea sau personalitatea elevilor.
Ei bine, doamna director acordă dreptul conferit de calitatea de elev, dreptul de a purta părul lung, discreţionar doar elevilor de sex feminin, alegând să meargă până la excluderea de la ore a elevilor de sex masculin.
Dacă mai adăugăm că pentru unii aspectul fizic este parte integrantă a demnităţii şi personalităţii individuale, doamna director încalcă cu brio primele două aliniate din secţiunea "Drepturile elevilor" din regulamentul pe care se angajează să-l respecte când semnează că acceptă numirea în funcţia de director.
Dar, mai presus de acest regulament care, în opinia mea, oricum este unul tembel, de sorgintă totalitară şi foarte ambiguu (citiţi toată secţiunea a 3-a şi veţi înţelege la ce mă refer), se află Codul Civil, un act normativ superior unui regulament promulgat printr-un ordin al ministrului.
Având în vedere că cei doi elevi sunt în clasa a XII-a, putem deduce fără să greşim că cei doi sunt majori. Prin urmare li se aplică în totalitate Codul Civil cu toate obligaţiile şi drepturile ce decurg din acesta.
Din Codul Civil tovarăşa directoare încalcă două articole. Mai întâi încalcă inviolabilitatea corpului uman reglementată expres de Codul Civil la articolul 64, alineatul 1, care spune:
Orice persoană are dreptul la integritatea sa fizică şi psihică. Nu se poate aduce atingere integrităţii fiinţei umane, decât în cazurile şi în condiţiile expres şi limitativ prevăzute de lege.
Ultima dată când am verificat, părul făcea parte din corpul uman. Pe cale de consecinţă, constrângerea asupra modificării integrităţii celor doi elevi încalcă flagrant suscitatul articol de lege.
Mai mult, plecând de la premiza de bun simţ şi evidentă că părul face parte din corpul uman, citim un pic mai jos la articolul 68 din acelaşi Cod Civil care spune clar că:
[...]prelevarea şi transplantul de organe, ţesuturi şi celule de origine umană de la donatori în viaţă se face exclusiv în cazurile şi condiţiile prevăzute de lege, cu acordul scris, liber, prealabil şi expres al acestora şi numai după ce au fost informaţi, în prealabil, asupra riscurilor intervenţiei. În toate cazurile, donatorul poate reveni asupra consimţământului dat, până în momentul prelevării. Se interzice prelevarea de organe, ţesuturi şi celule de origine umană de la minori, precum şi de la persoanele aflate în viaţă, lipsite de discernământ din cauza unui handicap mintal, unei tulburări mintale grave sau dintr-un alt motiv similar, în afara cazurilor expres prevăzute de lege.
Cei doi nu sunt minori dar nici nu şi-au dat acordul scris să fie tunşi cu forţa de către frustrata Cătălina Olaru.
Sub incidenţa acestui articol intră însă fără probleme o altă femeie care are ceva cu elevii de sex masculin cu părul altfel decât standardul ei.
Mai mult, în baza art. 69 din acelaşi Cod Civil, cei doi elevi o pot acţiona în instanţă pe femeia cu mentalităţi retrograde căci Codul Civil explică fără dubiu că:
la cererea persoanei interesate, instanţa poate lua toate măsurile necesare pentru a împiedica sau a face să înceteze orice atingere ilicită adusă integrităţii corpului uman.
Acestea fiind spuse, orice argument adus de cei care cumva ar rezona cu mentalitatea retrogradă a tovarăşei directoare, are o valoare juridică exact... zero! Da, da! Zero!

Vax Populi

Am tot explicat pe-aici de ce nu ar trebui să ne mire prea tare că suntem un popor de cretini şi poate c-ar trebui să ne supărăm un pic mai puţin când îţi freacă cucu' de noi alţii. Avem dreptate să ne supărăm când ne fac pe toţi in corpore ţigani hoţi, dar când ne fac proşti, poate ar trebui să ne uităm de două ori în propria ogradă căci ţinem cu tot dinandinsul să demonstrăm că au dreptate.
Voi cita aici şi voi comenta câteva dintre "reacţiile boborului" la această ştire. Asta aşa, ca să ştim pe unde stăm.
Alexandru Costi, spune facebook cam aşa:
mi se pare normal...unii au freze atentat la bunul simt si macar atat timp cat au si isi doresc statutul de elevi, trebuie sa poarte o frizura decenta...daca nu. isi pot pastra frezela dar nu au ce cauta la scoala! Acesta este minimul de autoritate ce a mai ramas profesorilor nostri care acum sunt scuipati si injurati in scoli...
Am vorbit, nu mai reiau pe larg, despre tentaţia cu iz stalinist a multora dintre români care funcţionează pe sistemul: Nu-mi place mie - să se excludă, să se interzică!
Când am făcut analiza ipocriziei profesorale şi a abuzurilor la care sunt supuşi în mod constant toţi elevii din România am dedicat spaţii largi faptului că noţiuni precum "decent" nu au ce căuta în regulamente. De ce? Simplu, pentru că lasă loc abuzurilor. Ce înseamnă "decent"? Fiecare are propria dimensiune pentru ceea ce reprezintă decenţa. Or, impunerea cu forţa a propriilor opinii nu mai e la modă de vreo jumătate de secol prin lumea sănătoasă la cap şi chiar de aproape un sfert de secol nici la noi. Ei pă dracu'. În teorie, că-n practică, vedem prea bine că suntem bananieri la capitolul ăsta.
Argumentul ăsta "dacă vor statutul de elev să facă cum zice proasta de la conducere" e unul cretin. Regulamentul aprobat de Minister spune clar la articolul 91:
Orice persoană, indiferent de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă, care este înscrisă în unitatea de învăţământ şi participă la activităţile organizate de aceasta, are calitatea de elev.
E clar, da? Nu în funcţie de plete, nu în funcţie de dacă-i place retrogradei din biroul pe care scrie diRECTor şi nu în funcţie de opiniile anonimilor de pe net! Ne-am înţeles?
Hai să mai luăm un comentariu.
Un individ care se semnează "ospătar" spune că:
A spus bine basescu . Cine nu vrea la liceu sa treaca la profesionala . Tara are nevoie de ospatari si tinichigii . Cei doi pletosi sunt indicati pentru asa ceva .
Şi eu zic c-a spus bine Băsescu: Ţara scoate idioţi pe bandă rulantă. Probabil tu eşti şeful de promoţie! Marş la curăţat cartofi.
Un cretin care se semnează "de la mine", amestecă marfa cu ambalajul, compară mere cu scobitori şi încearcă să înţeleagă cum stă treaba cu democraţia şi zice cam aşa:
Sa se tunda pletosii si sa-si faca si ei o viata. Ca mi se par penibili oameni care la 20 de ani au ditai pleata si haine negre pe ei incercand sa-si imite idolii. Sunt doar niste oi fara personalitate, care ii aduleaza pe unii care fac carute de bani de pe urma lor. Am murit la revolutie luptand impotriva comunismului si uniformizarii ca acum sa ne incaltam toti cu tenesi sau sa avem pleata pe ochi fara sa ne oblige nimeni.
Prima mea reacţie când am citit asta a fost: "Bă da' cât de prost poţi să fii?".
Lăsând asta la o parte, individul ăsta stă prost cu logica, şi mai prost cu memoria şi dezastruos de prost la capitolul contact cu lumea reală.
Uite, eu la 20 şi ceva de ani am "ditai pleata şi haine negre", fără să-ncerc să imit pe nimeni. Şi iaca, spre surprinderea înguştilor precum tipul ăsta, nu-s o oaie fără personalitate. Ba chiar mă gândesc cum ar fi fost să păţesc eu aşa ceva la liceu. Am creat probleme majore unor profesori pentru încălcări mai minore ale regulamentului, pentru asta cred că mă opream la CEDO. Am ajuns la Ministerul Educaţiei pentru un 9 de-ampulea la engleză - chiar eram în stare.
Însă ce mă calcă pe nervi e inconsistenţa dobitocului în gândire. BĂ ĂSTA! Ai luptat împotriva comunismului şi uniformizării care NU te lăsa să umbli pletos şi să-ţi exprimi propria individualitate! De-aia acum ăştia pot şi au libertatea şi dreptul s-o facă! Ăăăh... n-are rost. Vorbesc la pereţi. Hai să mai luăm un cretin şi gata.
Cineva care se semnează "Parakimomenos" spune sec, cu o exprimare tâmpă:
da si care-i problema? cum adica in 2012? adica acum nu mai trebuie respect, bunsimt,decenta?
Pe genul ăsta de oameni nu-i înţeleg nici violat cu fierul roşu. Serios vă spun. Ce mama dracului are în comun bunul simţ şi respectul cu lungimea părului?

Aprecieri personale

Am fost într-o clasă în care la un moment dat eram 8 elevi de sex masculin cu părul lung, din 15 câţi eram de toţi în clasă. Adicătelea, cum ar veni, peste jumătate.
Aşa cum am mai spus, au fost câţiva lăbari şi frustrate domni şi doamne profesoare care s-au trezit să comenteze la adresa podoabei mele capilare sau a colegilor mei, însă gura le era închisă imediat, fie cu un articol de lege fie cu rugămintea de a-şi îndrepta discursul şi către fete, iar de nu, să ne scutească definitiv cu viziunea sa care nu i-a fost solicitată oricum.
E simplu, atâta vreme cât permiţi păr lung fetelor, le permiţi şi băieţilor. Nu poţi avea un dublu standard inconsecvent şi de-a dreptul greşit.
Însă, aveam să aflu cu stupoare că-n alte clase lucrurile nu stăteau la fel, chiar în interiorul aceleiaşi instituţii. Era o frustrată doamnă profesoară de chimie care-şi teroriza psihic elevii de sex masculin cu părul lung. Uneori chiar reuşea să-şi impună punctul de vedere. Alteori, când elevul mai avea şi gândirea critică după el, nu prea îi mergea. Ideea e că vaca doamna profesoară nu a fost sancţionată niciodată pentru comportamentul ei. Se-aude doamna Cososchi? Poate se-aude până la Vaslui, în scaunul de inspector în care s-a afundat pe spinarea Partidului Prezidenţial.
Personal n-am avut niciodată nicio problemă în a urina cu boltă pe autoritatea oricărui profesor care-şi ieşea din atribuţiuni şi nu regret nicio secundă faptul că am refuzat categoric să respect orice decizie a autorităţii care-mi leza direct drepturile şi interesele.
Problema e că mulţi elevi renunţă undeva pe parcurs. Nu se pune problema că eram eu nu-ştiu-ce geniu al Carpaţilor. Doar că eu nu eram dispus niciodată să renunţ atunci când ştiam că aveam dreptate şi mergeam de fiecare dată până la capăt şi, de fiecare dată câştigam sau recuperam terenul pierdut.
Însă majoritatea elevilor, chiar dacă ştiu că au dreptate, se lasă la mâna lor şi-şi bagă picioarele, cum ar veni în limbaj mai puţin academic. Fie se-apucă de chiulit de la ora profului care-l enervează, fie se conformează parţial "de ochii lumii" pe sistemul "you can take my heart beat, but you can't break my soul" sau aleg să îndure cu stoicism abuzurile profesorale numărând invers anii, semestrele, lunile şi săptămânile cât mai au până la absolvire ca mai apoi să se care din colţul retrograd de univers în care au nimerit. Sunt acestea variante bune? Părerea mea este că nu. Sigur, parţial îţi vor rezolva problema cu daune minime asupra ta, însă îţi va modela caracterul în aşa mod încât şi pe viitor vei proceda aşa. Te-nveţi să laşi pe orice neica nimeni să se cace-n capul tău şi asta îţi va dăuna pe viitor.

Şi asta nu e o problemă pe care o au doar elevii de sex masculin cu părul lung, sau doar elevii în general. Ci e o problemă pe care o au chiar mulţi tineri români. Cumva li s-a înglobat fie o frică fie o lehamite, fie amândouă simultan de a mai lupta pentru drepturile lor.
Eu unul rămân fără cuvinte când cineva îmi povesteşte un abuz iar eu încerc să-i explic cum poate ataca problema pentru a câştiga şi replica vine aproape invariabil: "Ei, las-o aşa, dă-o-n mă-sa. O trece şi-asta.". Sincer, la o asemenea replică eu rămân momente bune fără cuvinte!
De-aia-şi şi permit profesorii o grămadă de abuzuri! Pentru că nimeni, aproape niciodată, nu îi sancţionează şi nu îi trage la răspundere pentru faptele lor.

Deja e la modă în multe locuri să nu permiţi elevilor accesul la învăţământul obligatoriu şi gratuit decât dacă poartă voma aia denumită eufemistic "uniformă" (ce ziceaţi de comunism şi luptat împotriva uniformizării?). Acum e la modă şi neprimitul dacă e de sex masculin şi nu are părul pe placul femeii de la conducerea unităţii de învăţământ.
În plus, e semi-legală discriminarea elevilor care nu au religia potrivită - idest ortoprostia.
Am relatat inclusiv pe acest blog în repetate rânduri cum este o practică destul de curentă crearea de probleme elevilor dacă au viaţă socială care nu e pe placul conducerii unităţilor de învăţământ.
Este deja obligatoriu să intonezi imnul naţional de stat în şcolile din România - dacă nu, iar poţi fi trimis la plimbare. Opiniile elevilor sunt irelevante pentru Senat iar opiniile "vax populi" sunt pe măsura celor citate mai sus. [citiţi comentariile de la acest articol şi convingeţi-vă]

Aşadar, parafrazând-ul pe Andrei Sabău, nu dăm voie elevilor în şcoli până nu se tund după chipul şi asemănarea dogmei instituite de directori retrograzi, până când nu au religia potrivită, până când nu intonează cu patos "preoooooţi cu cruceaaa-n fruuuunte", până când nu au viaţa socială în conformitate cu directivele stricte ale unor frustrate nostalgice după vremea tinereţii lor sau până când nu poartă un simbol al uniformizării de sus în jos aprobate peste capul lor sau al părinţilor lor. Ce urmează?
Sper să nu fiu acuzat de pantă alunecoasă însă aceste lucruri deja e întâmplă în sistemul nostru etern nereformat. Ce-i poate opri pe aceşti profesori abuzivi care reprezintă majoritatea covârşitoare a acestui sistem putred din interior să înceapă să exmatriculeze elevi pentru că au îndrăznit să-i contrazică?
Vă spun din proprie experienţă că aproape nimic. Eu am fost aproape de-aşa ceva pentru că am îndrăznit să contrazic pertinent profesoara de engleză şi proful de religie. Da, dar eu am ştiut cum să mă apăr şi ştiam exact care mi-s drepturile şi până unde puteam merge. Eu am fost mai norocos. Alţii, s-ar putea să nu fie la fel de norocoşi. Cine va răspunde însă, mai apoi, pentru ruinarea vieţii acestor elevi? Vor răspunde cumva doamnele director? Permiteţi-mi să mă-ndoiesc.

Ce le poate opri pe aceste cadre didactice să se apuce de percheziţii corporale abuzive asupra elevilor? Vă spun eu: nimic. La Şcoala Generală nr. 1 din Bârlad, în special sub domnia marelui profesor Proca, sau la sfârşitul anilor '90 când eram eu elev acolo, se întâmpla şi n-avea nimeni nicio problemă.
Ce-i poate opri pe aceşti profesori care se cred Dumnezeu pe pământ să se-apuce de lovit şi de umilit elevii? Vă garantez că nimic. Se întâmplă deja pe scară largă asta.

Mă umplu de nervi când văd că încă mai există oameni care vin cu o aroganţă şi cu o nesimţire de nedescris şi le plâng de milă tot profesorilor. Da' mă rog de ce?
În niciunul din cazurile de abuz evident pe care vi le-am prezentat aici de-a lungul anilor nu s-a soldat cu o demitere sau cu o sancţiune drastică împotriva profesorului care a încălcat legea. Atenţie! ÎN NICIUNUL!
Şi aveţi pretenţia ca elevii să respecte şcoala? Da' de ce-ar face-o?! Ce motiv le dă şcoala?! Autoritarianism, autocraţie, cenzură ideologică, îndoctrinare şi şteregerea instituţionalizată la cur cu Carta Drepturilor Copilului! Asta se practică pe scară largă în sistemul educaţional românesc! Or... astea nu sunt DELOC motive ca elevii să respecte şcoala.
O mare parte dintre profesori au senzaţia că ei merită respectaţi pentru simplul fapt că respiră şi ţin un catalog la subţioară. Supriză: Nu merg lucrurile aşa.
Şi oricât de delăsători ar fi elevii şi oricât de analfabeţi ar fi (cel puţin 40% dintre ei, aşa cum am arătat chiar ieri), totuşi, proşti nu sunt chiar in corpore!
Acesta este singurul mesaj pe care-l merită pe deplin întreg sistemul educaţional românesc care se transformă pe zi ce trece într-un sistem autocratic de penitenciare pentru minori.
Gratii la geamuri, supraveghere video (ocazional inclusiv în clase) mai ceva ca-n penitenciare, sistem cu cartele, cenzură ideologică şi îndoctrinare persistentă şi tenace întru dogme din epoca bronzului. Acestea sunt realităţi din 2012, în sistemul educaţional românesc.
Data viitoare când vă mai ofuscaţi că elevii urinează cu boltă pe şcoala românească, amintiţi-vă câte motive au şi li se tot dau şi cât de întemeiate sunt acestea.

Acestea fiind spuse,
Vă salut cu respect.

18 comentarii:

  1. Stii ce? Eu cred ca directoarea aia nici nu e constienta de faptul ca incalca legea.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai clar ca nu e constienta... in mintea ei EA ,marea directoare si stapana a universului liceal respectiv, se crede FUHRER, cu drept de viat si de moarte asupro oricaror iobagi au onoarea de a respira la ea pe mosie ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt absolut de acord cu autorul articolului ! Lucrurile nu trebuie lasate asa. Cacatul ala de regulament scolar e nul atata timp cat incalca normele fundamentale ale drepturilor si libertatilor cetatenesti ! Mentionez (daca are vreo importanta )ca am 47 de ani si port parul foarte scurt ...

    RăspundețiȘtergere
  4. Ok, mie mi-a placut asta: Mirko a răspuns: 1
    (acum 6 ore) Un educator profesionost s-ar gandi mai curand la masuri de educatie estetica pentru a invata elevii sa adopte frizura care li se potriveste.

    Hehehe...

    RăspundețiȘtergere
  5. Hm... am trecut si eu prin asta acum vreo 15 ani... Nu ca as fi avut probleme cu pletele, dar geaca de motor, bocanceii mei negri cu tinte si marea pasiune ref anumite zone metal deranjau flagrant de la stanga la dreapta. Si atunci aveam drepturi si cu toate astea am fost trimestrial la un pas de exmatriculare, in fata severei comisii de disciplina haha. Nu ca nu eram olimpica si aduceam diplome dupa diplome stralucitoare liceului... Culmea, o intelectuala in devenire cu piercinguri :))) si tattoo la purtator. 99% dintre ilustrii mei profesori m-au felicitat si au rasuflat usurati cand am iesit pe usa liceului, dupa Bac.
    Acum... daca vad asa ceva la avizier cu numele copilului meu, am parere ca in ziua urmatoare intentez in justitie orice cadru didactic care are pretentia sa imi modeleze copilul in functie de preferintele personale.
    Felicitari pt articol!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Republica Teocrat Dogmatică? Nu mă prind. În comunism erau pletoşi pe toate drumuri, bag samă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și comunismul este tot o dogmă și tot pe autocrație se bazează.
      Tot ce au încercat comuniștii a fost să înlocuiască religia existentă cu religia lor proprie - marxism-leninismul.

      De ce Republica Teocrat Dogmatică? Pentru că am ieșit de sub o dogmă și ne băgăm singuri sub o alta, la fel de nocivă și la fel de falsă.

      Ștergere
  7. Eu nu m-am tuns in liceu desi mi se zicea saptamanal ... unul din raspunsurile mele a fost :
    Cu maximul respect pe care vi-l pot arata, doamna directoare, va rog: Sa ma actionati in instanta pt a ma obliga sa ma tund, daca aveti castig de cauza de la o instanta, ma tund si va las chiar pe dumneavoastra sa o faceti ... pana atunic, "nu conteaza cat de lung am parul ... "
    Parul lung e o manifestara naturala, biologica si neabuziva chiar si fata de restul corpului.
    Toate cele bune !
    Vasi

    RăspundețiȘtergere
  8. woau,cat timp de pierdut au unii!Adevaratele probleme sunt analfabetismul,prostia ,nesimtirea si cretinismul ce caracterizeaza 90% din elevii de liceu,nu factura comunista a multora din directorii actuali.
    un profesor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim, nu te cred că eşti profesor. Pentru că dacă ai fi, te-ai exprima cu ceva mai multă coerenţă în limba română şi ţi-ai asuma ceea ce spui, nu te-ai ascunde în spatele anonimităţii.
      Însă, presupunând că eşti profesor, trebuie să-ţi aminteşti că cei pe care-i educi sunt cei care peste mai puţin de 5 ani îţi vor plăti salariul. Ca să nu mai vorbim că părinţii ălora pe care-i educi, cel puţin o parte dintre ei, sunt şi ei oameni care îţi plătesc ţie salariul!

      Să spui că 90% dintre elevi este pur şi simplu nedrept. Dacă ai fi spus jumătate sau poate 60% erai ceva mai aproape de realitate.
      Să spui că 90% dintre elevi sunt nesimţiţi e pur şi simplu fals. Dacă nu, îţi cer să-ţi demonstrezi afirmaţia. Pariu pe 10 euro că nu poţi.
      În plus, aceste mici evenimente - cenzura ideologică, jignirile, în unele cazuri bătăile, precum şi incompetenţa unora dintre profesori - fac ca uşor uşor elevul să-şi piardă - pe bună dreptate - interesul pentru şcoală.

      Sincer, mi se pare un act de nesimţire să mai ai curajul să le mai ceri celor doi elevi menţionaţi în afiş să mai respecte vreodată în viaţa asta lagărul de concentrare denumit eufemistic ”școală”.

      Ștergere
    2. Analfabetismul civic n-o fi și el o problemă gravă? De ce ajung unele autorități să abuzeze astfel? Pentru că li se permite.
      "Nesimțit" e un termen gratuit. Vezi ce se întâmplă când oamenilor cu putere li se pare nesimțit să ai părul lung, o anumită religie sau nici una, pielea întunecată, sânge evreiesc etc. Bucură-te că trăiești într-o țară în care ai (pe hârtie, măcar) dreptul de a fi nesimțit.

      Ștergere
  9. D-na Directoare de la Neculce sa se faca "coafeză". Dar.....big, big attention, saptamana asta coafezele au avut o karmă proastă.

    RăspundețiȘtergere
  10. Am patit si eu ceva similar , pot spune ..
    Eu nu am plete , in schimb sunt purtator de barba . Si mare mi-a fost mirarea sa constat ca vreo 2 profesori mai ingusti la minte mi-au cam atras atentia asupra acestui lucru , intrebandu-ma de ce port barba ...
    Evident nici nu am stiut ce sa le raspund , dar cert e ca ar fi fost chiar absurd sa imi ceara sa ma barbieresc avand in vedere ca la barbati/baieti , barba e ceva mai , sa zicem " tipic " adica nu au putut sa foloseasca argumente stupide de genul " te crezi fata ? " , lucru care este folosit celor cu parul lung .
    Genul acesta de persoane sunt cei indoctrinati de comunism , apropo de faptul ca nu doar religia poate sa te tampeasca .
    Si totusi , cand vad ca sunt si tineri care nu au inteles democratia , drepturile fundamentale ale omului , si libertatea garantate de constitutie , impundandu-le altora cum sa se imbrace , cum sa gandeasca etc. mi se face groaza .
    Totul se datoreaza faptului ca am fost spalati pe creier de comunism aproape jumatate de secol , va mai dura pe inca vreo 50 de ani pana sa ne emancipam si sa fim in rand cu occidentul la capitolul democratie .
    Numai bine !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh hai, fii serios. Cât o să mai dăm vina pe comunism pentru prostia dominantă?
      Nu poţi să acuzi nişte oameni de până în 30 de ani vârstă că sunt cretini pentru că i-a îndoctrinat comunismul. De ce? Pentru că e pur şi simplu fals.

      Ștergere
  11. Ba nu prea este deloc fals , scuza-ma ca te contrazic .
    Nu stiu daca neaparat e comunismul , s-ar putea sa ma insel eu , dar sigur e vorba de un fel de indoctrinare . Acesti oameni atat batrani cat si tineri au invatat de undeva sau de la cineva aceste conceptii si idei preconcepute despre ce anume este " normal " , " anormal" , " bun simt " , lipsa de bun simt" etc.
    Cand vezi ca sunt si tineri intoleranti cu cei care sunt diferiti ( rasisti , homofobi ) si cu apucaturi neo-naziste si nationaliste , te sperie !
    Probabil depinde si mediul din care vii . Daca ai crescut intr-un mediu conservator , religios-traditionalist , sau in unul mai liberal vei fi mai destupat la minte , parerea mea .

    RăspundețiȘtergere
  12. Si pe mine diriginta si directoarea m-au amenintat ca vin cu foarfece la scoala pentru a ma tunde.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Rău e că mulți elevi nici nu-și cunosc drepturile.
      Și înainte de 1990 se puteau da afară profesori pentru astfel de comportamente - dar mai ales după 1990.

      Ștergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails