vineri, 9 noiembrie 2012

Profesorii au voie orice - episodul 2

După proverbul italian „non c'e due senza tre” - dacă tot am scris două articole la rând despre sistemul educațional din minunata noastră țară, atunci trebuie să-l scriem și pe-al treilea. Mai ales că subiecte sunt cu duiumul și am dat peste ele documentându-mă pentru articolul despre Veronica Bereanda.
În urmă cu 8 luni am scris un articol intitulat Profesorii au voie orice - inclusiv să încalce legea - articol pe care, dacă nu l-ați citit, vi-l recomand căci nu voi mai relua tot raționamentul de-acolo.

Atunci am vorbit pe larg despre o altă „doamnă” care a decis să umilească în public doi elevi de sex masculin pentru „infracțiunea” de a purta plete. De ce? C-așa vrea ea.
A pățit ceva? Evident că nu!

Ei bine, astfel de „doamne” directoare cu comportament de Fuhrer, sunt multe - extreeeem de multe în sistemul nostru educațional. Și pe toate japițele astea le plătim noi cu toții!

De data asta avem un caz de la Roșiorii de Vede iar victima este Florentin Bucur de 16 ani. De la EVZ citire:
„Săptămâna trecută, a întrat în clasă doamna directoare Luminiţa Petrescu, care este şi profesoara noastră de Fizică. S-a oprit în dreptul meu şi m-a întrebat: «Ce e cu părul ăsta? Nu-mi place! Dacă nu te tunzi, vineri, te tund eu! » Am crezut că este o glumă, dar vineri, la ora de Fizică, a luat o foarfecă şi mi-a făcut o gaură în păr. De la spate mi-a luat din lungime cam 2 cm din păr, iar de la creştet cam 3 cm. Am fost şocat, mai ales pentru că s-a întâmplat în faţa colegilor mei. Mi-a fost ruşine de mama să mă vadă aşa şi m-am tuns chilug, până să vină ea de la serviciu", a povestit Florentin.
Nu e nici pe departe nici primul și nici ultimul caz de acest gen. Aceste abuzuri crunte și încălcări flagrante ale legii comise de aceste infractoare se succed cu o repeziciune amețitoare. Și ce-i mai rău e că niciuna nu pățește nimic niciodată.
Numărul de infractori din sistemul educațional e uriaș - și în continuă creștere.
Și, așa cum deja e tipic pentru profesorii care se cred dumnezei, cu maximum de sictir și dispreț pentru lege și drepturile individuale, această infractoare a răspuns scurt:
Profesorul i-a transmit Inspectoratului Județean Teleorman că l-a tuns pe elev pentru că „nu avea frizură conform cu regulamentul școlar al liceului, adică fără gel”.
Hai nu zău! Păi zi așa frate! Dacă-i cu regulamentul tău - deci nimeni nu poate să-ți facă nimic, nu?
Cine se oferă să-i dea „doamnei” un Cod Civil și să-i explice că acesta are valoare juridică superioară regulamentului ei care nu valorează nici cât hârtia pe care e scris?!

Elevii din București ostracizați în martie pentru pletele lor au avut noroc că situația lor a ajuns la urechile lui Cristian Hrubaru și echipei RockFM. Aceștia au făcut o vizită doamnei directoare și brusc n-a mai avut nicio problemă cu cei doi elevi.
Dar de ce oare trebuie să vină însuși directorul unui radio mare din România ca să se comporte și „doamnele” ca niște oameni și nu ca niște vite încălțate infractoare?! De ce nu putem să avem niște oameni sănătoși la cap pe post de directori în școli?

Evident, întreb și eu ca să mă aflu în treabă - căci nimeni nu vrea să vorbească despre aceste lucruri.
Opinia publică de la noi nu e interesată de copiii care sunt abuzați fizic și emoțional în mod constant de aceste „doamne”. Opinia publică de la noi are treburi mai importante. Ce-a mai scris Neamțu pe Facebook și cum s-a mai scărpinat în derrier Ponta azi - alea-s subiecte!

Atât.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails