sâmbătă, 10 noiembrie 2012

Tot ziens in Amsterdam!

Cu tristețe-n suflet și cu scârbă-n glas, cum ar zice un clasic în viață, anunț cu mare bucurie că începând cu 28 noiembrie anul curent și până pe 2 decembrie voi fi prezent în minunata capitală a Olandei, Amsterdam.

Nimic mai adevărat este și că nu aș fi ajuns în această fază a competiției fără suportul incredibil pe care l-am primit pe parcursul celor 31 de zile de competiție de la cititorii acestui blog în urma apelului meu în care rugam cititorii vorbitori de limbă engleză să lase comentarii pe platforma Debate@Europe întrucât accederea mea în această fază depindea și de acest aspect pe lângă aspectul primar al corectitudinii și coerenței argumentelor din punct de vedere logic.

Le mulțumesc foarte mult tuturor celor care au dedicat timp să se acomodeze cu greoaia și slab dezvoltata platformă Debate@Europe care în mod constant funcționa la parametri incredibil de slabi - și asta pe lângă faptul că se puteau lăsa comentarii numai după ce utilizatorul își făcea cont, iar procedura de înregistrare e una destul de contra-intuitivă. Sincer pot înțelege că stau lucrurile așa pentru că platforma respectivă nu e locul unde să vină trolii ci e locul unde se poartă dezbateri la cel mai înalt nivel.

Având în vedere că totul s-a desfășurat în limba engleză iar o bună parte dintre cititorii de-aici se exprimă slab sau nu vorbesc deloc limba engleză (de unde și numărul mare de filme pe care le subtitrez înainte să le aduc aici), cred că totuși a ieșit bine.
Ca să fim bine înțeleși, articolele mele au atras cele mai multe comentarii din competiție, asta în condițiile în care unii dintre competitori erau deja „bătrâni” în competiția asta sau erau din Anglia, ceea ce oricum le-a oferit avantajul de-a avea în principal vorbitori nativi de limbă engleză prin preajmă care puteau comenta. În termeni de cifre, articolele mele au atras 114 comentarii iar următorul cel mai comentat blog strânsese 53 de comentarii în ultima zi a competiției. Așadar, vorbim de diferențe mari iar această diferență uriașă de peste 50% se menține și la nivelul vizualizărilor.

În cercul restrâns de oameni unde am anunțat prima dată că iau în considerare participarea la această competiție, unul din colegi mi-a spus: „Make us proud!” (Fă-ne mândri!)
Acum, la finalul competiției, sunt mândru de toți oamenii care m-au susținut și cu siguranță la Amsterdam voi încerca să promovez în continuare tipul de discurs pe care l-am promovat în timpul competiției.

La final, le mulțumesc și celor care au intrat acolo ca să-mi critice pozițiile. N-aveți idee cât de mult m-ați ajutat. Și nu sunt sarcastic deloc - unele dintre criticile primite au fost chiar constructive, iar cele care n-au fost, m-au familiarizat cu modul de gândire al poziției opuse, ceea ce mă va ajuta în următoarea situație când voi prezenta un caz eurosceptic într-o dezbatere.

Acestea fiind spuse,
Vă salut cu respect.

P.S. 1: Traducerea titlului este „Ne vedem în Amsterdam!” în limba olandeză.
P.S. 2: În zilele următoare voi publica și aici câte o versiune în limba română a celui mai comentat articol din competiția Debate@Europe, precum și cel de-al doilea în această ierarhie - ambele îmi aparțin.

2 comentarii:

  1. You made me proud. I'm not good at expresing ideas in writing but I'm glad I found someone who can and with whom I'm more than 80% on the same wavelength.

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari si sa ne faci mandrii :D

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails