marți, 18 decembrie 2012

Cică iar ne-am votat

Un cititor m-a căutat pe e-mail să mă-ntrebe când scriu despre alegeri iar un altul a întrebat despre același lucru chiar în ziua în care mă bucuram și eu c-am ajuns la 4 ani de când scriu pe-aici.
Recunosc că n-am nici acum motivația să scriu despre mascarada din 9 decembrie pe care unii încă se încăpățânează să le numească „alegeri parlamentare”.
Chiar după alegeri am zis că singurul lucru bun întâmplat pe 9 decembrie e că referendumul de la Roșia Montană a trecut și că în sfârșit vor tăcea o dată activiștii de carton care stau în mediu urban dezvoltat (Cluj sau București) dar nu mai pot ei de nivelul de trai din Roșia Montană care e blocat în timp prin sec XVII. Din păcate, după modelul referendumului din vară, a contat mai mult cine a numărat voturile așa că totuși cică n-a trecut.

Însă există totuși o veste bună: Aceste alegeri parlamentare au avut în sfârșit un rezultat care să fie altul decât „hai să vedem cine o să fie partenerii de guvernare ai UDMR”. Serios, dacă și acum intra UDMR-ul la guvernare, noi cei care ne-am săturat de mecla lui Marko Bela, Gyorgy Frunda sau Kelemen Hunor cred c-o luam cu capul. Dă-o-n mizda pă-sii de treabă! UDMR e partid de 2% maxim (au luat 5% pentru că prezența la urne a fost, din nou, vai morții ei) și cu toate astea ei au fost la putere aproape neîntrerupt. Chiar nu e sănătos așa ceva!

Dar, dincolo de acest mic și trecător motiv de zâmbit, toate celelalte evenimente întâmplate în ultimele 10 zile sunt de-un morbid și de-o tristețe cruntă.
Practic, s-au ales între ei și ele aceleași japițe ordinare cu mențiunea c-au intrat și niște nimeni în drum pe lângă japițele clasice de-am ajuns să avem un parlament comparabil cu al Germaniei deși avem o populație comparabilă cu a Olandei (Olanda are cam 18 milioane de locuitori - 100 de parlamentari, noi 19,6 milioane de locuitori după ultimul recensământ - 588 de parlamentari).

La mine-n colegiu, la Bârlad, practic n-aveam ce vota. La deputați era un nene simpatic care s-a certat cu trei partide pentru că nu vrea să voteze ca robotul după ce spune șeful de partid. Măcar pentru asta l-am votat - cu-atât mai mult cu cât ARD venea c-un medic care a vrut să-i taie degetele lui taică-miu pentru că „nu se mai poate face nimic”. Asta acum câțiva ani. Tata are în continuare toate degetele perfect sănătoase - dar asta pentru că tata l-a ignorat și a cerut altă opinie. De PSD nici nu mai zic - pe Adrian Solomon nu l-aș vota nici picurat cu ceară. La senat a fost chiar mai rău căci ARD era cu un nimeni absolut în fața căruia și eu câștigam iar PSD a venit c-un gunoi feminist. Când am văzut buletinul de vot pentru senat am regretat că mi-am uitat pixul acasă.
Peste toate astea, adăugați și faptul că țiganii care se interesează de Partida Rromilor, primiseră deja dispoziție să susțină candidații PSD/USL - deci vă dați seama cam în ce regim s-au disputat alegerile în județul Vaslui...

Așa cum arată și imaginea, pentru care le mulțumesc celor de la „Cealaltă Capitală”, practic, nu aveai ce vota.

Dar cel mai și cel mai trist lucru nu e nici că am avut de votat partide între care singura diferență era că unul era mai de stânga decât altul și nici că legea electorală a fost atât de cretin scrisă încât am ajuns să avem un legislativ uriaș. Cel mai și cel mai trist lucru e că țara asta (mai precis economia ei) poate fi asemuită cu un TGV care se îndreaptă cu peste 300km/h către o stâncă solidă.
Sunt în totalitate în asentimentul blogger-ului Capitalism pe Pâine că alegerile din 9 decembrie au fost o condamnare la moarte și singurul lucru pe care l-am ales a fost modul în care va fi executată iar campania electorală a fost ultima masă a condamnatului.

Și mai trist e că presa (toată presa!) a tăcut ca peștele prăjit la problema asta fiind ocupați mai mult să scormonească în arborele ginecologic genealogic al candidaților sau alte nimicuri similare care n-au nimic în comun cu problemele reale care ne trag în jos pe toți - taxele prea mari, ajutoarele sociale prea mari, etc. etc.

Scrutinul din 9 decembrie a demonstrat, pentru a dracu-știe-câta-oară în ultimii ani, că votul universal e în sine o idee proastă atâta timp cât întreținuții pot vota ca eu, întreținătorul, să fiu furat mai tare ca ei să fie întreținuți mai bine. Tot zic c-am să-mi scriu și cazul împotriva votului universal - și-am s-o fac curând.

Mai rău e că toată presa s-a ocupat în perioada asta de întrebări cretine de genul: „îl va nominaliza Băzeus pe Ponta premier sau nu?”, pe viziunile fără orizont de „politici de reunificare” ale tovarășului Ponta sau pe ce scria în fițuicile de i le-a dat Băzeus unuia dintre marile gunoaie umane din UE, tovarășul comunist Martin Schultz. Și nu numai că s-au ocupat așa, că erau pe agenda zilei - ci s-au ocupat la modul exhaustiv, de parcă răspunsul la aceste dileme chiar contează la ceva sau valorează ceva efectiv în lumea reală, mai mult decât un căcat uscat sau, dacă vreți cu clișeu, o ceapă degerată.
Nu suflă nimeni din presă (din guvern nici vorbă, oricum) o vorbă despre faptul că Dacia e pe cale s-o tireze din România pentru că ăia de la Renault deja au răgușit răcnind către stat: „Tăiați dracului taxele că dacă nu, ne mutăm în Maroc!”. Ei,... și dacă pleacă Dacia... să vezi dup-aia distracție!

De asemenea, foarte rău e că nu există deloc formațiuni de dreapta pe bune în România. Să fim serioși, PD-L-ul e de dreapta cum sunt eu feminist. Practic, PSD/USL va guverna ca prin brânză căci nenii ăia dubioși ajunși în parlament din partea, sanchi, ARD nu prea știu câte urechi au în cap unii dintre ei, darămite să facă o opoziție serioasă la o guvernare care se-anunță fără-ndoială neserioasă.
Sigur, s-ar putea să mă-nșel cu privire la opoziție (deși rareori mă înșel) însă aș fi cu-adevărat dat pe spate dacă m-aș înșela în privința guvernării. Nu de alta dar refuz să mai aștept orice urmă de decență și bun simț din partea unor leftiști. M-am fript o dată - mi-ajunge. Noroc că nu era miza mare atunci.

Norocul meu a fost c-am fost deconectat de lume de pe 28 noiembrie și până zilele trecute și astfel am putut să-mi adun gândurile un pic. Dar totuși, nici măcar nu s-a instalat oficial noul guvern, că deja avem promise noi creșteri de taxe, mai mult statism, mai mult totalitarism, mai multă hoție, mai puțină libertate, mai puțină responsabilitate individuală și, desigur, mai puțină bunăstare - căci un guvern de stânga nu poate redistribui decât sărăcia.

Dar, desigur, pe la noi pe-aici mai avem vreun secol până când vom învăța (dacă vom învăța!) chestiunile astea. Și spun „pe la noi pe-aici” referindu-mă cam la toată Europa căci gunoaiele comuniste au obținut un scor record în Cehia, în Franța deja vedem taxe de 75% (și în curând vom admira un faliment francez de toată frumusețea), în Germania madam Merkel are șanse mici să mai câștige o dată alegerile, Italia are un guvern marionetă pus de URSS, pardon, UE (nu știu ce-am de le tot încurc) iar în Olanda probabil vom vedea din nou alegeri cât de curând căci gunoaiele stângiste au ieșit la egalitate cu gunoaiele populiste (partidele de dreapta au obținut scoruri mediocre spre irelevante).

Și cea mai proastă veste e că nu vine niciun sfârșit la lumii pe 21 decembrie - ceea ce-nseamnă că va trebui să-i suportăm pe toți căci până nu se liniștesc un pic treburile, emigrarea în Emiratele Arabe Unite sau Arabia Saudită încă nu e oportună.

Acestea fiind spuse,
Vă salut cu respect.

6 comentarii:

  1. PNL se opune cooptării UDMR în guvern. În sfârșit după secole în care au dat cu bâta în baltă au dovedit și ei că mai au coloană vertebrală și sunt partidul urmașilor lui Brătianu. Eu am fost la vot Lucian și am votat cu PNL așa că mă simt mulțumit într-o oarecare măsură. Mai lipsește un singur lucru să se întâmple ca totul să fie roz și frumos : PNL să se rupă de PSD și să reușească cumva să guverneze fără ei. Numai că e greu că nenorociții ăștia de socialiști au luat voturi multe. Da ... poate ar fi bine să numai voteze toți proștii și puturoșii ci doar anumiți cetățeni pe care-i duce un pic mintea :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunteti f critic. Mi-a placut articolul. Totusi eu stiam ca din FDSN s-a desprins PDSR, iar PD a fost un partid infiintat de Petre Roman prin 1992 parca. Mare pacat ca si PNL intra in ecuatia asta...

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca tu crezi ca stanga e ineficienta doar dupa ce vezi ce prapad au facut in alde Scandinavia,America si Muiniunea Europeana guvernarile si ONG-urile(sic) de staga,nu pot decat sa trag concluzia ca n-ai sondat deloc bine politica si te-ai oprit doar asupra timpurilor astea de rau augur.Cam straw-man ura asta pentru stanga.

    Totusi, ce intelegi matale prin dreapta forte, dreapta pe bune sau cum vrei sa-i spui?Stiu ca responsabilitate fiscala,birocratie nu atat de sufocanta si ingraditoare,ba chiar inexistenta...totusi,dezvolta,dezvolta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Falimentul SUA va fi adus de stânga (Obama).
      Cât despre minunățiile scandinave, citește astea:
      1. http://vilo13.blogspot.ro/2012/06/konskriget-razboiul-sexelor.html#
      2. http://vilo13.blogspot.ro/2012/10/legislatia-in-suedia.html#
      3. http://vilo13.blogspot.ro/2012/01/hjernevask-spalarea-pe-creier.html

      Crede-mă, nu știi nici 5% despre cum stau lucrurile în zona scandinavă. Cititul de știri în engleză și cu Google Translate nu e suficient.

      În plus, America de Sud e în mare parte de stânga (ba încă Argentina are un guvern comunist în perioada asta - cu naționalizări, cu tot tacâmul) - și nu prea se văd minunățiile alea.

      Ștergere
  4. Eu unul am votat partide insignifiante. Fiind din Sibiu, la deputati am mers cu FDGR (Ovidiu Gant) si la Senat cu Partidul Popular (sa nu se confunde cu PPDD).

    Sincer, mi-e scarba deja de aceste jeguri si de jegurile care i-au vott. Parca imi si imaginez pensionarii USL-isti care s-au dus la vot dorind sa se razbune pe Basescu si PDL ce reactie au avut cand au aflat ca se majoreaza taxele.

    Mai mentioneaza si faptul ca avem 27 de ministere (sau 26, nu mai stiu exact cifra, in orice caz undeva pe la 25). Am vrut sa le acord o sansa, insa nici bine nu au castigat alegerile ca deja au dat cu bata-n balta.

    Ce mi-as dori sa mareasca pragul electoral la 7% sa nu mai fie deloc unguri in parlament, m-am saturat de astia mai ceva ca de biserica.

    In orice caz, ne pregatim valizele sa plecam drequ, altfel se scufunda tara asta cu tot cu echipajul, dupa cum ar zice un marinar in viata.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai uitat sa mentionezi in ecuatie primul PSD al lui Sergiu Cunescu.

    Altfel, Ponta mi s'a parut dubios inca de dupa jocul cu Geoana din Senat. Acum a obtinut ce a vrut, antenele nu ne mai zgarie in urechi si viata reintra in vesnicul anormal.

    Gata, teatrul de papusi intra in vacanta, iar de la anul revine in forta cu masuri de austeritate de va ajunge lumea sa-l regrete pe Bok. Eu nu-l regret si chiar ma bucur ca iesenii i-au sanctionat la vot colegul fost vote-counter la Paris, a carei prestatie ministeriala a fost sub orice critica si mai mult decat atat, dar n'are rost sa intru in detalii.

    "emigrarea în Emiratele Arabe Unite sau Arabia Saudită încă nu e oportună."... E greu de obtinut cetatenia si e cam ca nisipurile miscatoare viitorul regiunii. Altfel, daca esti dispus sa te rogi de 5 ori pe zi unui dumnezeu in care nu crezi si esti dispus sa-ti imbraci sotia in cearsaf din cap pana in picioare, compara TVA 24% cu TVA-ce-e-ala, 1,5 euro litrul de benzina cu 11 euro-CENTI, 16% impozit cu 0%, echivalentul salariului tau in dolari cu de zece ori mai mult, preturi exorbitante la servicii publice cu preturi derizorii (iar ei stau prost cu apa!). Comparatia poate continua, dar ca idee, ei pot veni aici sa-si dea cearsaful din cap si sa se distreze, in timp ce in tara asta tot mai putini oameni isi mai permit o viata decenta.
    Asa ca never say never si assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatu (un fel de va salut cu respect, varianta lor)!

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails