joi, 21 februarie 2013

CEO american: Francezii sunt leneși

Directorul General al Titan International a răspuns ministrului idustriei (redenumit ministrul redresării producției - căci de ce-ar numi socialiștii francezi (sau români, că tot veni vorba) un minister într-un mod logic?) la o scrisoare pe care acesta o adresase Titan International pe 31 ianuarie anul curent.
Titan International trebuia să cumpere o fabrică de anvelope Goodyear din nordul Franței, însă acesta a renunțat când Ministerul Industriei, alături de leftiștii din sindicate s-au apucat de pus condiții draconice și imposibile - condiții draconice care de altfel au dus la situația din prezent în care fabrica este pe punctul de a se închide.
Și, ce-a zis CEO-ul Titan? A zis ce ar zice orice capitalist sănătos la cap: Marș mă de-aici!
Voi reda în continuare pasaje din scrisoare:
Apreciez că v-ați gândit ca dv. și ministerul dv. să protejeze activitățile industriale și locurile de muncă din Franța. Eu și compania Titan avem o istorie de 40 de ani în care am cumpărat fabrici și companii falimentare, pierzând cu ele milioane de dolari și-apoi întorcându-le la 180 de grade făcând din ele afaceri bune care plătesc salarii bune. Goodyear a încercat vreo patru ani să salveze o parte din locurile de muncă de la Amiens care-s cele mai bine plătite, dar sindicatele franceze și guvernul francez n-a făcut nimic concret decât să trăncăne vorbe-n vânt.
Am vizitat eu însumi fabrica respectivă de câteva ori. Salariatii francezi iau salarii mari dar nu muncesc decat trei ore. Au o ora pentru pauze si pentru a manca, discuta timp de trei ore si muncesc trei ore. Primesc o oră pauză de prânz, vorbesc despre cum trebuie să muncească alte trei ore și muncesc efectiv trei ore. Le-am zis în față sindicaliștilor francezi că așa ceva nu e-n regulă. Răspunsul lor a fost: „Așa-i în Franța!”[...]
Domnule, scrisoarea dumneavoastră zice că vreți să începeți o discuție cu Titan. Cam cât de proști ne credeți? Titan e cea care are banii și talentul să producă anvelope. Ce au sindicaliștii ăia nebuni? Guvernul francez. Fermierul francez de rând vrea cauciucuri ieftine. Nu-i pasă dacă-s făcute în China sau India. Și nici Guvernului dumneavoastră nu-i pasă și v-ascundeți sub mantra: „Noi suntem francezi!”[...]

Titan va cumpăra o companie chineză sau indiană, va plăti sub un euro pe oră salariu și va livra toate anvelopele de care Franța are nevoie. N-aveți de cât să vă păstrați așa-zișii muncitori. Titan nu are niciun interes în fabrica Amien din Nord.
Adică, pe scurt: Mereți mă cu cercul, putori scandalagii ce sunteți!
Întreaga scrisoare o puteți citi (în engleză) aici. Reacția mass-mediei românești, aici.
Domnul Maurice Taylor Jr. a zis cu subiect și predicat ceea ce noi, la dreapta eșicherului politic, zicem de ani buni: salariile și sindicalismul în Europa socialistă sunt prea mari și asta va atrage după sine necompetitivitate și apocalips economic. Ne aude cineva? Maoistul Barroso sigur nu. Și evident, nici poporul francez, din moment ce Francois Hollande a câștigat alegerile exact când era clar că vine apocalipsul economic și deja Franța scârțâia din toate încheieturile.
Acum, ministrul finanțelor deja a zis că Franța e falită. Iar potențialii investitori deja le arată degetul mijlociu scandalagiilor de „muncitori” francezi în timp ce muncitorii chinezi bagă 12 ore pe zi, minim 6 zile pe săptămână mai cu spor ca niciodată nimicind încet dar sigur toate sectoarele productive din Europa socialistă.

Cât muncește un muncitor chinez? 12 ore pe zi, minim 6 zile pe săptămână pe maxim 150 de dolari pe lună. Cât muncește un muncitor francez? Maxim 35 de ore pe săptămână, 4 zile pe săptămână pe minim 1100 de euro pe lună. Păi și e de mirare că produsele franceze nu mai sunt competitive?

Haideți să vă spun o poveste de la ultima mea vizită pe tărâm franțuz.
Știți voi aeroportul Charles de Gaulle? Ei, aeroportul ăla e al doilea cel mai ocupat din Europa (după Heathrow) și e deținut de stat, dar administrat de-un manager privat pentru că managerii politicieni au dat bâca de fiecare dată (exact ca la noi!). Ce-a făcut managerul privat? Păi întâi de toate a slăbit sindicalismul și a terminat-o cu programul de lucru care era o batjocură.
Când am mers eu la Amsterdam, din cauza „eficienței” lucrătorilor de la Aeroportul Cluj, am ratat zborul direct București-Amsterdam, așa că a trebuit să iau o rută alternativă cu escală în Paris. Am stat vreo două ore și jumătate, dar a părut o veșnicie.
În primul rând, jumătate din anunțuri erau în franceză și în franceză - deși e aeroport internațional. Mai apoi, aproape niciun lucrător de la aeroport nu vorbea limba engleză - iar cei care vorbeau, vorbeau engleză în franceză. Noroc că eu știu limba (cu pronunție impecabilă chiar) dar asta tot nu schimbă cu nimic faptul că o serie întreagă de oameni care erau în tranzit nu se puteau înțelege cu nimeni.
Și, cum dumnezeiam eu în stânga și-n dreapta, am ieșit afară să fumez. Așa l-am cunoscut pe Piotr (sau mă rog, așa mi-a zis că-l cheamă, deși nu văd de ce m-ar fi mințit) - un gunoier rus al aeroportului. Eu eram foarte bucuros că pot vorbi cu cineva care îmi înțelegea nervii iar el era bucuros c-avea cu cine sta de vorbă între două mături cu cineva care articulează decent limba lui Pușkin.
Și-am vorbit cu Piotr vrute și nevrute - era incredibil de inteligent. Și, la un moment dat, l-am întrebat cum a ajuns să facă asta și de ce o face având în vedere că e mult mai capabil de-atât.
Și mi-a explicat simplu: Muncește la o carte pe care speră s-o publice în 2014 iar jobul de gunoier la aeroport îi permite să cunoască noi oameni care-i pot servi ca inspirație iar plata nu e deloc rea. În fine, povestea e mai lungă, dar o să sar direct la partea relevantă pentru care am deschis subiectul.
Piotr s-a angajat cu vreo 3 luni înainte să vină noul manager și a prins și „vechea orânduială”. Ca un est-european obișnuit să tragă la muncă, a fost uimit cum în Franța, programul de lucru era de 8 ore, dar din care doar puțin peste 4 ore însemnau muncă efectiv. De asemenea, a fost uimit cât de mulți oameni sunt angajați ca gunoieri și ce sectoare mici au în grijă. Dar n-a comentat, și-a văzut de treaba lui și-și încasa umilul salariu de 1400 de euro (care-n Paris nu e chiar mult).
Însă, când a venit noul manager, a zis clar: Munciți minim 10 ore sau afară! Sindicatele „huoo, grevă, trăiască clasa muncitoare” și tot commie-talk-ul de care suntem sătui. Piotr însă și-a băgat picioarele în sindicatul lor și s-a dus cu tot tupeul la manager și i-a zis: Domnule, eu-s dispus să vin 14 ore (12 muncă, 2 pauză) timp de 5 zile pe săptămână (în loc de 4) și să am grijă de o porțiune triplă față de cea de care am grijă acum. Dumneavoastră ce oferiți?
Ce-a făcut Piotr? A făcut exact ce trebuie făcut în capitalism: te duci și negociezi individual (și nu colectiv) și întâi explici ce poți tu oferi ca angajat!
După ce s-au calmat grevele, lui Piotr i s-a oferit un nou contract - 13 ore pe zi (o oră și jumătate pauză, restul muncă), 5 zile pe săptămână timp de trei săptămâni și 4 zile în a 4-a săptămână și o porțiune de 4 ori mai mare de curățat. Salariul? Cu tot cu sporuri și bonusuri undeva pe la 3100 de euro.
Mult. Foarte mult. Și Piotr e de acord că-i foarte mult - dar doar nu era să zică nu! Așa că Piotr nu a lipsit niciodată de la muncă în ultimii 2 ani și jumătate, n-a stat niciodată măcar un minut peste programul de pauză, face toată treaba c-o eficiență exemplară și porțiunea lui este tot timpul bec. Îți vine să te descalți când treci prin porțiunea îngrijită de Piotr.
Ba mai mult, creșterea salariului lui Piotr cu peste 100% s-a acoperit ușor - prin concedierea a doi angajați francezi a căror muncă a fost dată tot lui Piotr. Altfel spus, aeroportul a economisit bani!
Muncitorul francez vroia să și frece menta și să fie plătit. Muncitorul rus însă e dispus să muncească mult peste cât ar fi dispus vreun francez. Și să fii gunoier la un aeroport prin care trec 60 de milioane de oameni anual nu e deloc ușor!

Din punct de vedere francez, managerul privat e un porc exploatator. Din punctul de vedere al lui Piotr, are job-ul ideal câștigând mult peste cât ar fi putut câștiga în Rusia natală și cu salariul își permite și să economisească, și să trăiască el decent și să-și întrețină familia rămasă în Rusia, ba chiar să se și ducă cu avionul acasă de două ori pe an (față de o dată la doi ani cu trenul).
Sindicatele? Păi au fost slăbite grav pentru că muncitorii ca Piotr au refuzat să fie membri de sindicat or, ce putere are un sindicat când cei mai productivi muncitori NU sunt membri de sindicat? Zero.

Deci da, CEO-ul american are dreptate. Francezii sunt leneși și le pute munca la modul grav - și fug de muncă mai ceva ca Dracu de tămâie!
Statul francez se va prăbuși. Și asta cât de curând - fie că vrea Hollande, fie că nu. Ce se va alege de Franța? Păi nu-s foarte multe opțiuni. Din păcate pentru Franța care refuză să se reformeze și să se adapteze, cele mai mari șanse le are să devină un califat. Și nu e o glumă - musulmanii trag statul francez pe pix de două ori - muncesc la negru și încasează ajutoare sociale. Deja în unele orașe mari din Franța singurii albi îs străinii - restul sunt arabi și negri, în majoritate musulmani care vor nici mai mult nici mai puțin decât instaurarea legii Sharia în Franța. Iar un apocalips economic (ce este deja o certitudine în Franța) va fi ocazia perfectă să încerce asta.

N-au vrut francezii capitalism? Nu-i nimic, or să aibă califat. În ritmul ăsta n-o mai pot duce mult. În Franța ziua de miercuri are același statut cu sâmbăta și duminica. Așa ceva e o prostie!
Pentru francezii puturoși, capitalismul e Dracu. Foarte bine, or să scape de Dracu și o să dea de Taică-su - califatul islamic.

Vive la France!

5 comentarii:

  1. Te enervezi cam mult. Keep calm, că până-or veni francezii să cerșească pe malurile Dâmboviței mai e. Iar americanu' ăla mai bine și-ar vedea de ograda proprie, că și despre Obama spun unii c-ar fi un puiuț de comunist. Hai să lăsăm vorbele de clacă și să nu mai purtăm atâta de grijă francezilor. Că nici lor nu le pasă de Rromanica noastră.

    RăspundețiȘtergere
  2. De ce 8 ore pe zi, 40 pe saptamana ale americanului fac mai mult decat 7 ore pe zi, 35 pe saptamana ale francezului? Cat munceste un chinez in cele 7 ore ale francezului sau in cele 8 ale americanului? E problema ca francezul munceste 7 ore sau ca de fapt nici pe alea nu le munceste?
    Si de ce 8 ore muncite aici in tara asta, in stil american, sa valoreze de 5-6 ori mai putin decat in tara aia de peste ocean, umflata cu pompa de o banca privata si de petrolul luat cu japca de la arabi?
    Putin imi pasa cat muncesc chinezii pe zi, pe saptamana, pe luna sau pe an. Sunt insa perfect de acord ca munca inseamna munca, pauza inseamna pauza, concediul e concediu, salariul e salariu dar sa fie toate la locul si la timpul lor.
    Piotr are nevoie de bani pentru carte. Scrisul unei carti nu e o munca "robotizata", ci una creativa. El are nevoie de meseria aia de gunoier si a spus si de ce si e dispus sa faca overtime pentru ca in ultima instanta munca aia e sursa pentru creatia lui.
    Nu e nici normal ca munca lui Piotr o faceau 4 francezi care frecau menta cu matura in mana. Omul a fost de acord sa munceasca dublu si a primit salariu dublu. S'a negociat si s'a convenit. Altii vor 7-8 ore de munca. Nu mai iau dublu, ci jumatate sau cat ar veni. C'est la vie.
    Oricum, cel mai totalitar sistem socialist tot aici ar ajunge, la masuri din astea pentru redresare. Prefer insa un astfel de sistem decat pe un Morry Taylor care vine el si ne arata baubaul arab din Franta contra solutiei sale salvatoare. Cine a deschis portile non-europenilor? Alti non-europeni veniti cu 2000 ani in urma si care sunt si in fruntea socialismului, si in fruntea capitalismului.
    Prefer sa muncesc 15 ore pe zi fara pauza pentru mine, chiar si pentru un salariu mic, decat 10 pentru un Morry & The Gang. Si prefer sa angajez un conational sau un european care sa munceasca 8 ore decat un chinez care sa munceasca 15, cu conditia ca primul sa munceasca tot la fel alea 8 ore.
    Iar Morry si gasca, fara petrol arab si fara masina lor de razboi, ar ajunge maine ca Franta. Stiu cum e prin orasele alea franceze unde esti singurul alb din autobuz, dar cum e oare acum prin orasele americane? Comprendes hombre? Do ya understand what me be sayin mudfugga? Cam asta auzi pe strada...
    Nu sunt socialist, dar personal mi-e scarba de americani si de romanasi veniti din america cu solutii capitaliste de pe plantatiile de sclavi. Am intalnit deja doi, aroganti si agramati. Le-am recomandat ca pentru inceput sa "i-a" o carte de gramatica si dupa ce au "citito", "s-a" deschida gura.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pana sa intre Franta in faliment noi dam "ortu popii" , deci nu prea are rost sa ne batem la cap cu ce patesc francezii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Si se pare ca razboiul continua:

    http://www.hotnews.ro/stiri-international-14280581-continua-schimbul-scrisori-intre-directorul-titan-international-ministrul-montebourg-guvernul-frantei-lasat-nebunia-sindicatelor-comuniste-distruga-locurile-munca-cele-mai-bine-platite.htm

    RăspundețiȘtergere
  5. Am recitit articolul tau, si alte chestii pe tema muncii in Franta. Ma mir cum au reusit sa ajunga pana aici--cum de nu au dat faliment demult, in mod normal orice patron cu 2 sinapse in cap ar zice declar faliment si ma mut in Europa de Est sau in alta tara.

    Eu inteleg ca fiecare angajat vrea sindicat, si nu il poate opri nimeni sa intre in vreunul insa de la a fi intr-un sindicat pana la a face ce iti taie tie capul intr-o firma e cale lunga. Daca cele citite sunt adevarate inseamna ca francezii is mari putori, nici nu e de mirare ca nu au reusit sa ii bata pe nemti niciodata.....nici nu o sa ii poata bate vreodata cu asa impresii legate de munca.

    PS: Napoleon nu a cucerit Germania ci statele Germane(orase-stat) care pe vremea aia erau peste 100 la numar si au infruntat armata franceza separat sau au negociat fiecare separat :)

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails