miercuri, 6 martie 2013

Bordelul arde și curva se rade la subțioară

Cam așa ar putea fi descrisă educația de la noi din țărișoară.
Fosta publicație băsistă, actuala publicație de centru-stânga (alunecând pe zi ce trece din ce în ce mai grav la stânga) are pe prima pagină un articol de „webPR” intitulat Inovație în procesul de predare-învățare din licee.
Și începe așa:
Tehnologia Multi-touch, ca suport pentru invatamantul integrat transdisciplinar, este utilizata in premiera in lume, in liceele din Romania. Apreciata pentru gradul sau ridicat de inovare si rolul semnificativ pe care il are in accesul la un invatamant de calitate, solutia de eLearning dezvoltata de SIVECO Romania pentru aceasta tehnologie, in cadrul proiectului initiat de Ministerul Educatiei Nationale, "Proces educational optimizat in viziunea competentelor societatii cunoasterii", a intrat in finala prestigioasei competitii European IT & Software Excellence Awards.
Și continuă așa, în paragraful al treilea:
Obiectivul general al proiectului desfasurat de Ministerului Educatiei Nationale in perioada decembrie 2009 - noiembrie 2012 l-a reprezentat orientarea procesului educational la nivel de liceu in concordanta cu competentele solicitate de actualul mediu socio-economic si care nu sunt abordate in cadrul procesului traditional de invatare.
Buun. Deci ce-avem noi aici? Niște bani dați unei companii abonate la contracte cu statul - SIVECO - care în schimbul banilor de la stat a cărat niște tehnologie să le-arate elevilor de liceu ce mișto e să-ți plimbi degetele „pă taci”.

Ar fi minunat dacă chestia asta nu s-ar întâmpla pe banii noștri. De ce? Păi nu știu, poate pentru că-s probleme mai presante prin sistemul educațional.
În primul rând, la nivel național, 15% din școlile și grădinițele din România nu au autorizație sanitară. Ce-nseamnă 15%? Înseamnă o unitate de învățământ din 7.
Ce-nseamnă că n-au autorizație sanitară? Înseamnă că WC-ul e fie în curte (și profund murdar, insalubru și complet neadecvat), fie inexistent. Mai înseamnă că nu există apă curentă, și nu există apă potabilă. DELOC! Însă asta e „în general”.
Unele dintre aceste școli nu au curent electric, nu au încălzire, iar unele dintre ele nu au nici măcar toți 4 pereții întregi - nu mai vorbim de acoperiș că ăla e un lux chiar și pentru unele școli din orașe.
Însă asta e la nivel național. Sunt însă județe unde situația e dramatică. De fapt, „dramatic” e un cuvânt insuficient de bun - situația e catastrofală, dezastruoasă!
În județul Suceava, de pildă, 80% (da, da - 80%!!!!!!!!) din unitățile de învățământ nu au autorizație sanitară. Nu știu dacă vă dați seama ce-nseamnă asta... dar practic în 4 din 5 școli din județul Suceava, elevii își riscă viața oridecâte ori merg la budă (și au fost deja multe cazuri în care elevii au murit, la propriu, înnecați în câcat!) și se spală pe mâini doar când ajung acasă căci la școală oricum n-au unde oricât ar vrea!
Și asta, desigur, când se desfășoară orele într-o școală. Am mai vorbit despre asta.
Oare elevii care învață carte într-un container, ce-ar prefera? Să-și plimbe degete pe touch-screen sau să aibă, nu știu... o școală?!

Una din marile probleme ale învățământului nostru de stat e că risipește mulți bani și mult timp de pomană. Sau, cum zicea mai demult un coleg de-al meu: se tembelește timpul aiurea.

Cu alte cuvinte, elevii noștri stau dezastru cu igiena. Și nu la țară - unde e sărăcia mai mare. Ci la oraș! Creșterea incidenței pediculozei este de 50 și ceva la sută în mediul urban și de 20-25% în mediul rural.
Așadar, elevii noștri nu prea știu bine să se șteargă la cur și să se spele pe cap - dar măcar învață să-și plimbe degetele pe touch screen. Nu e minunată țara-n care trăim?!

Unde s-au dus vremurile când la școală se-nvățau lucruri utile? Păi, pe apa sâmbetei în mommentul în care școlile profesionale s-au desființat și a început cultura asta în care toată lumea „merită” să ajungă la un „liceu bun” și toată lumea „merită” și „trebuie” să facă o facultate.

Și, în tot acest timp, pe ce dă statul bani? Pe tehnologie touch screen! Minunat!
Bordelul arde și curva se rade la subțioară!

Atât.

4 comentarii:

  1. Corect ! Frumos articol .
    Ar fi o solutie sa se ocupe ONG-urile de sistemul de invatamant . Eu asa zic ...

    Apreciez argumentarea ta combinata cu umorul :)
    Ma intrebam unde as putea sa iau legatura cu tine sa mai vorbim despre teme de secularism si subiecte socio-politice - am vazut ca pe messenger nu prea intri decat foarte rar . Ai skype ? Sau unde as putea sa te gasesc mai usor ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intru pe messenger? Chiar și rar? Cred că e momentul să-mi schimb parola căci eu n-am mai accesat Id-ul ăla de peste un an!
      Scrie-mi un e-mail la lucian.valsan@yahoo.com.

      Zi faină!

      Ștergere
  2. Ma bucur ca ai mentionat firma aia plina de angajati carora le rasare soarele din fundul lor de mandri ce sunt ca sunt acolo.
    Am vazut insa si aplicatii serioase, dar pentru domeniul universitar, folosind tot tehnologie de ultima generatie, dar tot de la o firma din asta croita pe aceeasi stofa din aia cu multe stele pe ea.

    Sper cel putin ca daca domnii de la invatamant tot au tocat niste bani frumosi pe proiectul asta, sa fie folosit cu cap, avand in vedere cele mai sus mentionate despre incidenta pediculozei in scoli.
    In concret, sper ca dupa ce elevii s'au dat "pe taci" cu degetele murdare, sa nu se programeze ora de religie, in care elevii sa pupe "taciul" cu icoana de pe el.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si ce anume invata de pe touch? Touch touch, nu problem da ce fac pe el? Web design....e bine, citesc despre tigru? pai de aia s-a inventat retroproiectorul si cartile?

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails