luni, 16 septembrie 2013

Statul polițienesc începe la școală!

Era doar o chestiune de timp până când avea să se întâmple și la noi! Și ie-te că s-a-ntâmplat. Și ca de obicei, din orașul ăla cu 6 sectoare și „cur” la mijloc originează tâmpenia. Fiți fără grijă! În curând pe ecrane și în școala copilului dumneavoastră!

Am spus-o de nenumărate ori și-o repet: Dacă aveam ghinionul să mă nasc 8-10 ani mai târziu, n-aș fi terminat școala niciodată. Și nu pentru că nu m-ar fi dus capul - ci pentru că școala de astăzi nu mai seamănă absolut deloc cu ce era în urmă cu doar 7-8 ani, chiar dacă încăperile, clădirile și, în mare parte profesorii sunt cam aceiași peste tot.
Mai mult, home-schooling-ul e semi-ilegal în România iar școlile private, deși legale, sunt descurajate prin taxe aberante impuse de Stat, prin reglementări absolut cretine care practic ruinează scopul creării unei școli private (și anume să fie diferită - de preferință mai liberă și mai sensibilă cu interesele elevului - față de cea de Stat). Libertatea de alegere în domeniul educațional pur și simplu nu există în România - și Statul e unul din principalii vinovați, dacă nu chiar singurul vinovat.

Și cum toate astea nu-s de ajuns, acum Statul, din grijă nemaipomenită față de elevi și profesori, face un nou pas în procesul de transformare a școlilor din școli în închisori.
Întâi le-au pus camere de luat vederea (care nu ajută pe nimeni cu nimic - dar încasează cine trebuie banii iar elevii sunt obișnuiți de mici că Big Brother îi privește). Apoi le-au pus mai multe rânduri de gratii. Ba încă în unele școli s-a pus „siguranța” elevilor mai presus de necesitatea unui WC mai de doamne-ajută. Așa că s-au chletuit munți de bani pe camere de supraveghere și WC-urile au rămas aceleași din anii 60.

În fine, să citim câteva aspecte interesante din noul Decret al Comitetului de Partid și de Stat îndrumar de întocmire a regulamentelor de ordine interioară și să le disecăm. Și-s multe tâmpenii! Începe așa, molcom:
Şcoala va păstra un registru al incidentelor în care se specifică încălcările regulilor de către elevi şi măsurile care au fost luate de şcoală în cadrul Protocolului de Acţiune.
Pentru elevi ca mine, cred că ar fi avut nevoie de un dulap întreg. Și nu eram singurul.
Nu eram eu vreun mare creator de probleme - numai că regulile de acum sunt atât de multe și-atât de cretine încât doar dacă ești o oaie obedientă spălată pe creier și trepanată poți reuși să nu încalci niciuna. De pildă, eu nu aveam niciun fel de problemă în a-i răspunde pe românește unui profesor care mă insulta. Iar profesorii care jignesc elevii pentru că pot sunt cu miile în sistem și astăzi. Vă și pot face cunoștință cu câteva zeci dintre ei.
În fine, să trecem mai jos:
Şcoala încurajează victimele faptelor penale să facă o declaraţie în acest sens. Şcoala va raporta întotdeauna dacă se află în situaţia de a fi partea vătămată.
Ăsta e unul dintre puținele puncte noi cu care sunt de acord. Pe vremuri era fix invers. Școala te descuraja să faci reclamație ca nu cumva să „pătezi numele școlii”.
Totuși, să nu uităm în ce țară trăim. A face reclamație la Miliție merită numai dacă ești bătut și ești plin de sânge. Că dacă-i vreun furt sau alte chestii minore, e doar timp pierdut de pomană să faci declarație. Miliția n-a fost în stare să-mi prindă un hoț deși le dădusem toate datele, o poză cu el și filmare din momentul infracțiunii. Nici măcar nu l-au căutat pe-acasă.
Mulți încearcă să mă convingă că-i mișto tare cu Miliția dar după câte am pătimit cu ei e cam greu. În plus, nu uitați că dacă îndrăzniți să vă apărați sunteți infractor. Am dat eu interviuri pentru că m-am apărat și nu-s singurul.
Însă problemele încep mai jos:
Comportamentul elevilor va fi întotdeauna corect, atât în relaţiile cu ceilalţi elevi, personalul şcolii şi restul cetăţenilor. În cadrul tuturor activităţilor legate de şcoală, aici fiind incluse şi deplasarea zilnică spre şi dinspre şcoală, se aşteaptă din partea elevilor un comportament corespunzător, conştientizând faptul că acest comportament este legat de numele şcolii.
Ce-nseamnă corect? Cine definește ce-i aia „corect”?!
Mai apoi, de când și până când are școala autoritate față de ce face elevul în afara orelor de curs?!
Eu de pildă încălcam regula asta zilnic. Din simplul motiv că plecam de la școală direct la muncă de multe ori - iar pe drum îmi aprindeam una-două-trei țigări și vorbeam la telefon cu cineva și deseori povesteam de cât de inutilă și penibilă a fost ziua de școală și cum am tembelit timpul aiurea când puteam face ceva mult mai productiv.
Mai departe:
Elevii se vor asigura că nu vor crea disconfort pentru locuitorii din zona şcolii, nici în pauzele dintre ore şi nici după încheierea orelor de curs.
Asta e complet inutilă. Locuitorii din zona școlilor (și asta e valabil în cam orice zonă semi-urbană) au fost, cel puțin în ultimii 23 de ani, atât de deranjați și de „disconfortați” de elevii care ieșeau în pauze încât și-au deschis magazinașe și i-au invitat pe elevi să-i disconforteze și mai tare.
Statul și școlile se tot chinuie de câțiva ani să oprească asta și să oblige elevii să cumpere de la magazinul din școală care de regulă are prețurile mai mari și aparține unei pile a cuiva de la inspectorat. Nu prea merge căci elevii români nu-s toți proști de-a binelea și nici complet spălați pe creier. Dar Partidul lucrează la asta.
Deţinerea, păstrarea si/sau utilizarea  instrumentelor prin care o alta persoana poate fi vătămata , alcool, droguri si/sau brichete este interzisă  în  şcoală.
Regula asta am încălcat-o zilnic minim 6 ani de zile. La dracu... cum să n-am brichetă la mine?!
În plus, bănuiesc că profesrul meu de fizică și cel de chimie ar putea fi acum acuzați de instigare la încălcarea regulamentului pentru că experimentele faine din labortor ce implicau flacără începeau cu proful zicând: „Care are o brichetă s-o folosim pe altarul științei?”
Mai apoi, o bună perioadă de timp - când situația infracțională din zonă nu era deloc roz, purtam un diplomat pe care l-am și folosit ca armă pentru autoapărare - și nu o dată. După regulamentul ăsta, eram exmatriculat. De ce? Pentru că trebuia să fi venit c-un ghiozdan minuscul și inocent „ca toți ceilalți” și să stau ca o oaie obedientă trepanată să iau picioare în gură c-așa-i frumos și apoi să „las poliția să se ocupe”. Serios! Chiar există oameni care gândesc așa! Și nu-s deloc puțini!
Mai departe:
Insultarea şi/sau hărţuirea persoanelor este interzisă  în  şcoală.
Aha. Succes cu asta!
Nu există să treci prin școală fără să nu te insulte cineva. N-ai cum. Și e foarte bine că-i așa! În viața reală n-o să te protejeze nimeni - ci trebuie să te protejezi singur. Iar școala trebuie în primul rând să te pregătească pentru viața reală - nu să te țină-n puf din toate punctele de vedere și apoi când ieși de-acolo să miauni că de ce nu te angajează nimeni și te iau toți la mișto.
În plus, aș vrea să văd cum se aplică asta profesorilor. Profesorii hărțuiesc și insultă elevii zilnic. Dar nu apare asta la TV. Și când în final unul din elevi se satură, se duce la prof și-i spune: „Ia ascultă băi vacă cu cabină, dar pe cine paștele mă-tii jignești tu băi pișat pe gard?!” - brusc apare la tembelizor și toate curvele virgine de toate sexele se oripilează că vai ce-au ajuns școlile și „tineretul din ziua de azi” și toate clișeele alea imbecile.
Nu vă faceți griji sau speranțe. Regula asta se va aplica exact ca și până acum - după principiul „Profesorii sunt dumnezeu”.
Mai departe:
Fumatul este interzis în incinta şcolii.
La fel! Mult succes cu asta! Toate școlile sănătoase la cap au un fumoar al profesorilor. Și în destul de multe școli există elevi cam cum eram eu - care se duc și fumează tot acolo. De ce? Pentru că de-aia!
N-o să se schimbe asta niciodată - oricât de mult ar vrea fasciștii anti-fumat.
În interiorul şcolii este interzisă  utilizarea mijloacelor sonore (de exemplu, walkman, telefon mobil)
Walkman? Pe bune? Dar cu pick-up-uri portabile e voie? Magnetofon? Mașină de scris? Dar măcar cu lampă de gaz e voie? Că dacă-s interzise brichetele (și deci și alea cu lanternă) și telefoanele - cu ce-și luminează drumul seara la 8 când ies elevii de la ore?
Lăsând gluma la o parte, interdicția telefoanelor mobile este o imbecilitate. După cum e formulată se aplică și elevilor și profesorilor. Păi și dacă-i ia profului foc casa? Îl „cheamă la telefon” elevul de servici după ce vecinii îl sună pe numărul de la secretariat? În 1994 era acceptabilă o astfel de practică - pentru că era singura disponibilă. Dar în 2013-2014?!
Dar ce facem cu elevii care-s angajați? (Și-s cu zecile de mii la nivel național - în ciuda retoricii cu „tineretul din ziua de azi”) Poate-i sună șeful c-o urgență!
Pe mine dacă mă suna șeful c-o urgență, îmi băgam picioarele în ea școală în 999 din 1000 de cazuri și mergeam la serviciu să rezolv problema. Școala nu-mi dădea bani - școala îmi consuma bani.
Dar ce faci cu situația în care ai nevoie să suni de urgență la pompieri?!
Caz real: La Vaslui, un elev plictisit la oră a văzut de pe geam că iese fum dintr-o casă. A pus mâna pe telefon și-a sunat la 112 în mijlocul orei - și i-a explicat din mers profesorului de ce e mai important să dea el telefon decât ora lui jenibilă. Ca rezultat: casa nefericitului a scăpat aproape intactă - daunele fiind nesemnificative. Dacă ar fi sunat 10 minute mai târziu - probabil că acum Vasluiul mai avea o familie fără adăpost!
Iar situații ca cea de mai sus nu-s deloc rare.
În plus, pauza face parte din timpul liber al elevului. Ce treabă are școala ce face elevul în timpul său liber?!
Sunt genul de întrebări la care niciun om normal nu poate da un răspuns. Dar indivizii cu mentalitate orwelliană care conduc sistemul găsesc justificări pentru orice încălcare a drepturilor naturale.
Elevii trebuie să  respecte ţinuta vestimentară propusă/acceptată de  şcoală.
Nu, nu trebuie. Alt cretinism. Despre uniforme am scris deja.
Elevii poarta răspunderea pentru bunurile lor pe parcursul întregii zile şcolare.
Asta n-ar fi deloc în neregulă dacă n-ar fi urmată de asta:
Conducerea şcolii este autorizata în orice moment Să  controleze respectarea prevederilor referitoare la interdicţii (controalele se vor realiza de cel puţin 2 persoane numite de către conducerea şcolii si, dacă este posibil, se vor realiza în prezenta elevului în cauza).
Aceasta poate:
1.2.1 Solicita elevilor sa-si golească gentile şi hainele iar atunci când exista suspiciuni întemeiate poate recurge la percheziţie.
1.2.2 Controlează obiectele aduse de elevi pentru a constata dacă exista obiecte interzise
1.2.3 Să controleze obiectele aduse de elevi pentru a constata dacă există obiecte interzise, pe baze non-selective, iar acolo unde există să  controleze dulăpioarele puse la dispoziţia elevilor în ceea ce priveşte prezenta obiectelor interzise.
Păi dacă eu sunt responsabil pentru obiectele mele - înseamnă că e treaba mea să mi le apăr.
Pe scurt, l-aș călca în picioare cu bătaia pe profesorul care încearcă să mă percheziționeze sau să-mi ia ghiozdanul și să-l golească el. De ce? Pentru că în afară de Poliție și numai cu mandat, nu mă poate percheziționa sau controla absolut nimeni!
E pur și simplu ilegal.
De la Codul de Procedură Penală (actualizat) citire:
Art. 106
Efectuarea percheziţiei corporale
Percheziţia corporală se efectuează de organul judiciar care a dispus-o, cu respectarea dispoziţiilor art. 104 alin. 1, sau de persoana desemnată de acest organ.
Percheziţia corporală se face numai de o persoană de acelaşi sex cu cea percheziţionată.
Articolul 104 alin. 1 la care se face referire zice-așa:

Art. 104
Procedura percheziţiei
Organul judiciar care urmează a efectua percheziţia este obligat ca, în prealabil, să se legitimeze şi, în cazurile prevăzute de lege, să prezinte autorizaţia dată de judecător.
Ridicarea de obiecte şi înscrisuri precum şi percheziţia domiciliară se fac în prezenţa persoanei de la care se ridică obiecte ori înscrisuri, sau la care se efectuează percheziţia, iar în lipsa acesteia, în prezenţa unui reprezentant, a unui membru al familiei, sau a unui vecin, având capacitate de exerciţiu.
Aceste operaţiuni se efectuează de organul judiciar în prezenţa unor martori asistenţi.
Deci pentru o percheziție trebuie un organ judiciar autorizat (deci nicidecum un profesoraș cu chef de pipăit elevi), o autorizație judecătorească (deci nicidecum c-are profesorașul chef sau c-așa a zis tovarășul director) și în prezența unor martori asistenți (deci nicidecum 1-2 profesorași cu elevul).
Conform gunoiului ăsta de „regulament” elevul n-are dreptul la martorii săi, n-are dreptul să filmeze procedura și în general n-are niciun drept. Păi măi ăștia de la ISMB, voi v-ați supt-o azi?!
Dacă cumva citește vreun elev bucureștean aceste rânduri - îi recomand să-i plimbe prin tribunale! Aceste japițe ordinare care au scos acest gunoi de document trebuie trași la răspundere în instanță! De ce?! Pentru că e un abuz grav!
Mai apoi, dacă profului i se pare că te-ai uitat șui la el în timp ce te pipăie în cur ca nu cumva să ai „obiecte interzise” - proful se poate plânge la conducerea școlii care are autoritatea:
Să  decidă asupra masurilor disciplinare care trebuie luate împotriva elevului în cauza
Deci nicio audiere, niciun drept de apel, nimic! De ce oare? Să fie cumva pentru că până acum profesorii pierd aproape mereu când un elev se supără și insistă să stea drept și să-și apere propriile drepturi?!
La secțiunea „Măsuri” documentul devine bizar (și cam plin de greșeli de gramatică și de scriere). Zice-așa:
Şcoală va întocmi periodic rapoarte către poliţie referitoare la faptele sancţionabile şi va oferi şi datele personale ale persoanelor implicate. De asemenea, se va raporta la cine şi ce fel de obiecte si/sau bunuri au fost identificate, precum şi modul în care şcoală a obţinut posesie asupra acestor bunuri.
E bun că „școală” va întocmi periodic rapoarte. Că nu e și-așa destulă birocrație.
O întrebare totuși: Nu cumva școlile vor omite constant faptul că 100% din perchezițiile lor sunt complet paralele cu legea și bunul simț?! Ei, firește că vor omite.
Şcoală informează părinţii/tutorii elevilor în cazul în care aceştia au încălcat regulamentul şcolar.
Ar fi bine dac-ar fi așa. Nici pe mine nici pe părinții mei nu m-a informat nimeni (deși regulamentar erau obligați s-o facă) atunci când m-au sancționat c-am încălcat nu-ș ce regulă. Căci aparent n-ai voie să-i zici popii că e un nazist împuțit - chiar dacă desenează svastici pe tablă și promovează național-socialismul pe față. În fine...
Elevului care nu da curs regulilor aplicabile în şcoală i se pot aplica masuri disciplinare. Autoritatea de a aplica o sancţiune elevului revine exclusiv conducerii şcolii, profesorilor,  consiliului profesoral al şcolii şi consiliului de administaţie al şcolii.
Cum spuneam. Dacă mă nășteam 10 ani mai târziu nu mai terminam niciodată școala. Pe vremea mea sancțiunile puteau fi contestate la Inspectorat, la Minister și chiar acționate în instanță. Acum, autoritatea revine exclusiv clicii din respectivul liceu sau respectiva școală. Or... cum ăștia-s de regulă ca câcatul porcului legați între ei - ca elev o iei în gură în 100% din cazuri indiferent de adevăr sau de cine are dreptate. Nu e mișto?
Și-apoi se mai întreabă curvele virgine și profesorașii de carton de ce nu mai dă nimeni doi scuipați pe școala lor. Păi de-aia! Pentru că sunteți infractori, mă! De-aia!
Personalul administrativi ori tehnic nu sunt autorizaţi Să  aplice o sancţiune, dar au dreptul Să  pună în discuţie comportamentul unui elev
I-auzi. Deci mai nou și femeia de servici are autoritate. Auziți, nu se poate și ăla care dă cu pompa sau desfundă câcătorile să aibă autoritate? Ba eu zic că și mamaia de la 3 ar trebui să aibă autoritate.
Adevărul e că „personalul administrativ” (eufemism pentru doamnele cu T-ul) e de personalul care se comportă cel mai jegos cu elevii - valabil în special în școlile generale. De ce? Pentru că ei n-au nicio obligație să se poarte frumos și cum ei sunt ultimii care pleacă din liceu și primii care ajung, pot să-ți facă orice fără să vadă nimeni. Și cum mai nou ca elev n-ai voie să ai martorii tăi în audiere - te-ai supt.
Și cum asta nu era de ajuns - acum doamna cu T-ul poate să-ți fută viața la un nivel și mai ridicat.
Dacă un elev este de părere ca a fost sancţionat în mod nedrept, el poate înainta aceasta obiecţie pentru luarea unei decizii dirigintelui, conducerii şcolii etc.
Da, ce să-ți spun. Îl doare pe diriginte-n cur. Na că fac și rime.
Dacă n-ai un diriginte cum am avut eu în liceu - care ținea partea elevilor săi în orice conflict pentru că și el detesta clica de profesorași cu impresii formată acolo - n-ai nicio șansă. În cele mai multe cazuri dirigintele preferă să te fută pe tine decât să-și „supere un coleg”. De ce? Pentru că corb la corb nu-și scoate ochii - mai ales birocrații între ei.
Să nu uităm că învățământul de Stat e o birocrație. Nu există concurență. De-aia-s profesorii ca câcatul porcului legați între ei - pentru că ei nu-s în competiție unul cu celălalt - ci sunt o clică ce are monopol pe generații la rând de elevi. Nu mai zic că mulți dintre ei sunt socialiști - și deci adepți ai conformismului. Prin urmare, dacă „colectivul” zice așa - 95% din ei vor zice tot asta. De ce? Pentru c-așa! Îi doare pe ei fix între fese că-i distrug viitorul unui elev. Pe ei îi interesează un salariu mai mare - chiar dacă 70-80% din ei nu-l merită nici pe ăsta pe care-l au (vezi Reforma mea în educație).
Masuri disciplinare pot fi considerate, printre altele:
- efectuarea unor teme drept pedeapsă 
- exmatricularea de la ora 
- recuperarea lecţiilor pierdute
- curățarea mizeriei făcute
- munca de întreţinere a curăţeniei obligatorie
- munca în folosul comunităţii şcolare
- avertisment/mustrare
- exmatriculare
- eliminare definitiva din şcoală
Cele cu roșu sunt noutățile. Pentru început, Legea Educației Naționale interzice explicit folosirea temelor adiționale ca pedeapsă. Adevăru-i că și eu sunt radical - cum de-mi permit eu să am pretenția ca Inspectoratul Școlar să știe Legea Educației Naționale?
Mai apoi, exmatricularea de la oră e o noutate absolută. Până acum, era explicit interzis ca un profesor să dea un elev afară de la oră. Sigur, asta nu însemna că nu se-ntâmpla, dar teoretic era interzis.
Munca în folosul comunității și munca de întreținere nu sunt noutăți. Erau la modă pe vremea regimului Marxist-Leninist. Numai că între timp s-au mai schimbat un pic lucrurile. Pentru început, există niște legi cu privire la exploatarea minorului prin muncă. Dac-aș avea un copil de 13 ani care să fie cum eram eu la 13 ani, aș fi nerăbdător să târâi tot consiliul profesoral prin tribunale.
Adevăru-i că eu am o plăcere morbidă să-i văd pe jigodiile de profesori totalitari (adică crunta majoritate dintre ei) suferind și luând în mod public șuturi în gură și umilințe supreme. De ce? Pentru că și-o merită. Cu vârf și îndesat! Mulți dintre ei au nenorocit generații întregi și nu i-a tras nimeni la răspundere. De-aia orice li se întâmplă mi se pare perfect justificat.
Pe lângă legile cu privire la exploatarea minorului, mai există legile cu privire la pedepsele degradante. Indiferent ce-ar face elevul ăla nu poate fi atât de grav încât să rămână totuși elev al școlii iar fapta sa să fie echivalentă cu sentința penală de „muncă în folosul comunității”. Prin urmare, o astfel de sancțiune este o pedeapsă degradantă. Oricum ai da-o. Dacă citește vreun părinte rândurile astea - îi recomand să se pregătească să dea școala în judecată și să nu regrete! Japițele astea din învățământ o merită cu vârf și îndesat!
Un elev este luat în discuţie pentru eliminare sau exmatriculare :
2.2.1 dacă reprezintă o ameninţare pentru siguranţa celorlalţi elevi si/sau a personalului şcolii.
2.2.2 are un comportament de intimidare, discriminare ori jignitor
2.2.3 sustrage bunurile altor persoane
2.2.4 aduce daune ori distruge bunurile altor persoane
2.2.5 recurge la utilizarea, ori deţine alcool, droguri ş.a.m.d.
2.2.6 aprinde artificii, ori are la el artificii (este aplicabil şi dacă se afla în împrejurimile şcolii)
2.2.7 are la sine arme si/sau face uz de arme.
2.2.8. acumulează numărul de absenţe nemotivate respective motivate prevăzute în regulamentul şcolar pentru exmatriculare
Aha! Soto! O să se aplice asta cam când îmi voi vedea eu ceafa sau când o învia Ceaușescu. În realitate, aia cu absențele se-aplică doar pentru fraieri și doar pentru clasa a XI-a și a XII-a. Este strict interzis să exmatriculezi un elev de clasa a X-a sau mai jos. De ce? Pentru că 10 clase sunt obligatorii.
De-aia am avut în școală un țigan hoț bătăuș bețiv și cu mai multe absențe de unul singur decât o clasă întreagă (iar clasa din care am făcut eu parte deținea anual recordul absolut de absențe însă și recordul de olimpici, recordul de elevi deja angajați și recordul de elevi care nu se sfiau să spună pe față când lucrurile mergeau prost). L-a dat cineva afară? Nu! Însă câțiva elevi au avut de suferit - fie fiind furați/bătuți fie fiindu-li-se scăzute notele la purtare pentru c-au îndrăznit să se apere. C-așa-i în tenis.
În plus... ce-i aia „comportament de discriminare”?! Dacă nu vreau să mă joc cu obezul clasei e „comportament de discriminare”?! Și dacă e... ce?! Doar nu-i fac nimic - doar că-l vreau departe de mine. Dar dacă nu vreau să stau c-un țigan în bancă?!
Exact ce spuneam - dacă mă nășteam 10 ani mai târziu nu terminam școala niciodată.
Legat de calculatoare și internet:
3.1 Acţiunile elevilor cu intenţia de a prejudicia ori de a distruge bunurile puse la dispoziţie de şcoală, ori de a şterge datele din programe, ori de a modifica setările standard sunt strict interzise.
Nu zău? Dar nu-i mai simplu să previi decât să te chinui cu birocrații? Sunt deja vreo 15 ani de când există softulețe mici, ieftine (de multe ori chiar gratuite) care permit „înghețarea” sistemului. Așa că orice face un elev - un restart vindecă tot. Scurt și fără mieunături.
Dar nu, nu cumva să muncească profesorul de informatică 10 minute la 3 ani să instaleze softul. Lasă să futem în gură elevii c-au pus Paint-ul pe desktop, că-i mai sexy!
Dar cea mai amuzantă prevedere din secțiunea dedicată computerelor e asta:
3.3 Nu este permisă  utilizarea numelui şcolii, ori a unei prescurtări a numelui şcolii, ori a unei indicaţii cu referire la acesta ca nume de domeniu al unui website care Să  implice o referinţa clara în privinţa şcolii.
3.4 Şcoală va apela la mijloace juridice pentru a pune capăt abuzului şi utilizării ilegale a numelui şcolii. Şcoală pot fi stabilite masuri interne împotriva elevilor care nu respecta aceasta prevedere.
Stau și mă-ntreb cum rezolvă asta?! Păi dacă eu fac un blog cu numele LiceulKogalniceanuVaslui.blogspot.com și îl denumesc WC-ul Vasluiului - cum se prinde cineva al cui e?! Trimite NSA-ul cu elicopterele?! Fac cerere la Google să îl dea jos?!
Nu, serios acuma! Cum își închipuie geniile care au elaborat voma asta de document că o asemenea prevedere poate fi pusă vreodată în practică?!
Japițele ordinare care conduc învățământul își depășesc constant (sau măcar încearcă) atribuțiunile. La sfârșitul zilei însă, Internetul e complet liber de dorințele unui directoraș zelos.
Ca formă de protest, eu zic că toți elevii ar trebui să facă câte un blog cu numele liceului sau școlii și să expună abuzurile din școala lor.
Dacă mai eram elev - îl făceam chiar de pe un calculator al școlii! Numai așa, de-al dreacu ce-i pielea pe mine!
Încă una și mai faină:
3.5 Şcoală va lua masuri împotriva celor care vor folosi cuvinte ori imagini pe computerele şcolii, ori pe internet pentru a jigni angajaţii şcolii opri pentru a aduce daune imaginii acestora.,
Nu zău?! Păi având în vedere ce-am scris eu despre profa mea de geografie pe blogul ăsta,... iar nu terminam școala. Chiar dacă fiecare cuvințel pe care l-am scris acolo e susținut și de dovezi și e în completă concordanță cu realitatea. Sigur, realitatea este cam jignitoare pentru semi-analfabeta feministă pe care am avut-o eu ca profesoară de geografie în clasa a XII-a - dar asta nu e vina mea.
În plus, când WC-urile școlii au 50 și ceva de ani și sunt impracticabile - de ce mă rog trebuie să fie sancționat elevul care spune întregii lumi pe internet despre situație? De ce nu mai bine să fie sancționat directorul școlii care nu s-a ocupat de problemă?!
Ideea e, așa cum am zis și mai sus, că profesorașii incompetenți (adică larga majoritate a corpului profesoral) se acoperă unul pe altul și își acoperă mizeria unul altuia, inclusiv pe spinarea elevilor și/sau în dauna acestora.
Articolul 4: Înregistrarea incidentelor
(Prevederile conţinute de legea referitoare la protecţia datelor personale vor fi luate în consideraţie.)
4.1 Vor fi înregistrate toate incidentele care se produc în şcoală ori în vecinătatea acesteia. Sunt definite drept incidente: toate comportamentele care pot avea urmări juridice penale, aşa  cum se prevede prin codul penal.
În vecinătatea acesteia? Și cum faci asta?! Se duce proful la ei și spune: „Ok, v-ați bătut aici, acum vă rog dați-mi buletinele ca să vă scriu în carnețel. Nu mă interesează cine-i victima și cine-i agresorul. Eu trebuie să documentez incidentul și să vă fut viețile amândurora raportându-vă la Miliție” - cam așa?!
Sau cum? Că nu-mi dau seama cum ar putea documenta școala incidentele din vecinătatea ei care de multe ori n-o privesc și în care oricum n-are autoritate legitimă.
În plus, aș vrea să știu ce-i aia „vecinătate”?! Cât?! 100 de metri în jurul școlii? 1km? 5 m? Cât?! Că nu zice nicăieri! Toată lumea o arde cu „vecinătatea” dar nimeni nu îndrăznește să dea o cifră!
Urmează partea cu vestimentația unde devine cu totul amuzant:
5.2 Sunt interzise textele discriminatorii imprimate pe haine, ori referitoare la acestea, iar vestimentaţia ofensatoare nu este permisă  în interiorul şcolii.
Ce-nseamnă text discriminatoriu? Un text de tipul „For those about to rock” cum e? Sau unul „white and proud 14”? Dar unul „sunt țigan și-s mândru”?! Dar unul „Ria! Ria! Ungaria!”? Niște definiții ar ajuta.
Mai apoi, ce-i aia „vestimentație ofensatoare”?! După standardul cui? Cine trebuie să fie ofensat ca să fie declarată ofensatoare o anumită ținută?
Pe mine mă ofensează bluzele în carouri roș-albe că-mi aduc aminte de meciul Croația-România de la mondialul din 1998. Dacă mă ofensează pe mine trebuiesc interzise? Dacă da, de ce? Dacă nu, de ce?
Adevăru-i că nimeni nu știe și astfel elevii vor fi și mai tare la sula tovarășului director care-și va impune propriile standarde, indiferent de legi sau de bun simț și elevii vor avea exact zero căi reale de contestare. Nu-i mișto? Seamănă cu viața reală din m.U.E. (marea Uniune Europeană). Nu mă credeți? Spuneți-mi vă rog unde pot contesta interzicerea becurilor clasice!
Toţi elevii vor participa în mod obligatoriu la orele de educaţie fizică.
Hahahahaha! Nu! Elevii scutiți nu participă la orele de fizică. Poate să scrie în orice regulament - practica e clară. Și nu, nu-i poți obliga - oricât ar încerca profesorii de tumbe să intimideze elevii să creadă contrariul.

Urmează articolul dedicat „initmităților indezirabile”. Mă mir că nu i-a zis „comportamentele care crează un mediu sexualizat și stereotipic de gen”. Nu râdeți - în United States of Female Privilege e deja cam norma. La fel și în Statul Vaginal Suedez, Norvegia, Finlanda, Franța sau UK. Și urmează Italia și Spania la rând în lungul marș prin instituții (vezi Antonio Gramsci pentru clarificarea referinței).
Elevii nu se vor atinge unii pe ceilalţi în mod nejustificat, ci se vor comporta în conformitate cu normele comportamentale uzuale.
N-am să înțeleg niciodată de ce dracu nu vrem noi să pricepem niște fapte clare care țin de biologie:
1. Pubertatea ne face ființe sexuale
2. Adolescenții se sărută și se fut
E o realitate! Putem să încercăm s-o interzicem (de parcă a funcționat vreodată să interzici natura umană), s-o lăsăm în pace (modelul de acum) sau s-o ghidăm să fie totuși sigură (modelul olandez - singura națiune de Europa care recunoaște deschis).
Am mai scris despre asta pe larg (vezi aici și aici). Pe scurt, modelul olandez a dus la minime istorice în ceea ce privește BTS-urile la tineri, avorturi, sarcini la minore, abuzuri de orice fel, etc. etc. Ce-au făcut? Au recunoscut un adevăr al naturii - și anume că adolescenții fac sex. Au făcut-o dintotdeauna și vor continua să o facă. Fie că-mi place mie sau ție fie că nu.
Iar la cum tropăie hormonii în adolescenți, mult succes să-i oprești din a se săruta și a se îmbrățișa prin pauze în parcul liceului!
Înțeleg să n-aibă voie să și-o tragă în școală - e de bun simț. Dar e contraproductiv să încerci să le interzici să se îmbrățișeze și să se sărute. Pur și simplu n-o să meargă și doar va crea și mai multă animozitate între elevi și profesori plus multă frustrare - probleme care pot fi evitate dacă profesorii pricep că natura e mai puternică decât ei.
Atunci când un elev se simte ameninţat ori hărţuit datorită unei limitări a intimităţii sale (din partea colegilor ori a personalului, ori a altor persoane din şcoală), pe care elevul o consideră indezirabilă, acesta se poate adresa dirigintelui, psihologului şcolar ori unei alte persoane de încredere din şcoală.
Ura! Să înceapă torentul de acuzații nedovedibile și mai mereu false de „hărțuire sexuală” cu singura dovadă „mă simt amenințată”. Ca și în Republica Socialistă Franceză, mai nou devine și la noi un sentiment (deci ceva subiectiv) standardul pentru a stabili dacă s-a comis o infracțiune - fără niciun fel de necesitate de coroborare cu o măsură obiectivă. Tare, sau ce?
De ce am scris „mă simt amenințată” și nu „amenințat/ă”? Pentru că e un fapt al naturii că prezența vaginului va face ca acuzațiile să fie crezute sau nu. Știu eu un profesor care futea băieței în cur. Au povestit săracii de nenumărate ori - au făcut și plângeri. Nu i-a luat nimeni în serios.
Pidosnicul cu accente de pedofil și violator a ieșit liniștit la pensie și încasează vreo 1800 de lei pe lună din fondul la care eu contribui și din care eu nu voi beneficia de un cent.
În contrapartidă, în același județ, o fătucă de 14 ani a miorlăit „hărțuire sexuală” pentru că proful de mate i-a zis că e praf la calcule și n-o bagă în Capacitate. Rezultatul? Profesorul a fost concediat și umilit în presa locală.
Dacă cineva are senzația că se va schimba asta vreodată, se-nșeală.
Soluția e să introduci un standard obiectiv. „Mă simt amenințată” nu este un standard obiectiv - ci un gunoi ideologic corect politic.

Mergem mai jos la secțiunea cu activitățile școlare:
În privinţa activităţilor care sunt organizate de şcoală, ori care sunt în responsabilitatea şcolii părinţii/tutorii vor fi întotdeauna informaţi de către şcoală (prin intermediul site-ului internet al şcolii).
Nu zău? Câte școli au site de Internet actualizat? 10%? 15%? Nici la nivel de București nu-i mai sus de 50% procentul.
Oare părinții ai căror elevi de 12-13 ani au fost puși să defileze poponăresc prin liceu și să înghită pe nemestecate perversitate polimorfică marca ACCEPT au fost informați? Ah nu? N-au fost informați? Păi și școala nu e trasă la răspundere? Evident, nu - pentru că atâta vreme cât e pentru o cauză preferată e OK. Dar dacă vreau eu să mă duc să povestesc despre marxism cultural? Am voie - dar nu în București unde acest căcat va fi în vigoare.
În timpul activităților școlare...
Armele şi deţinerea de droguri, ca şi consumul acestora, sunt pe cale de consecinţă interzise în permanenţă. Consumul şi deţinerea de alcool este interzisă  elevilor.
Dar profesorilor nu. Deci după meciul de fotbal, chiar dacă-s a 12-a și mi-am cumpărat pe banii mei pentru care am plătit taxe niște bere - n-am voie s-o beau cu proful - chiar dacă-i sâmbătă după amiază și suntem numai adulți acolo după meci. Nu e mișto?!
Mergem mai departe.
Elevii sunt obligaţi să  urmeze cursurile conform orarului care a fost stabilit pentru ei, cu excepţia cazului în care au fost prevăzute alte reglementari de către şcoală.
Deci după standardul ăsta, în anul în care ne fuseseră setate 8 ore într-o zi (și toate extrem de complicate - practic tot ce era mai solicitant dintr-o săptămână era în acea zi) - noi ar fi trebuit să tăcem ca niște oi obediente spălate pe creier și să înghițim ca nu cumva să ofensăm pe cineva.
Eh... eu și alți 10 colegi am ales însă să ofensăm! Să dăm cu pumnul în masă, să-l înjurăm pe față pe profesorul care-a făcut orarul și să chiulim în masă o zi întreagă. Rezultatul? Profesorul care făcea orarul a fost trimis la plimbare și orarul a fost modificat exact cum am zis noi.
Da, dar pe vremea noastră corectitudinea politică era excepția sau chiar inexistentă - nicidecum norma.
Elevul trebuie să  fie pregătit pe toată durata zilei de şcoală (de la ora 8.00 până la ora 16.00) pentru susţinerea de teste, masuri de îmbunătăţiri ale activităţii sale etc. Activităţile secundare şi alte activităţi non-şcolare nu pot fi considerate ca motive pentru excepţie de la aceste reguli.
Stai puțin! De când ține ziua de școală de la 8 la 16:00?
În plus, partea cu „activități secundare nu pot fi considerate motiv” - vă pot face cunoștință cu câțiva foști profesori de-ai mei care-au crezut că-mi pot impune mie o prevedere de genul ăsta. Unii dintre ei sunt foști profesori punct - c-așa de tare m-au călcat pe nervi.
Realitatea e că nu e nevoie de o lege pentru faze din astea. Astea se cam rezolvă singure căci în 99% din cazuri vorbim totuși de oameni cu care se poate rezona, măcar parțial.
După standardul prevederii ăsteia, vine proful în clasă și zice „Pe 5 dăm teza” - și toată lumea înghite. Păi ce să vezi? Nu merge-așa! De mai bine de 100 de ani lucrurile astea se stabilesc de comun acord!
Tot după standardul ăsta, un tovarăș învățător ajuns profesor prin pile la inspectorat și un curs no-name de juma de an, n-ar fi pățit nimic când a notat cu 2 la obiectul lui (muzică) un olimpic internațional la fizică. Pentru că, nu-i așa, și ce dacă aduci glorie și bani țării și liceului și probabil vei face cu viața ta mai multe decât toți profesorii din România la un loc? Dacă nu știi solfegiile - stai jos, 2!
Ei ce să vezi - tovarășu profesor nu mai e - în mare parte pentru incidentul ăla!
Ce vreau să zic e că acest regulament va strica și mai mult relația și-așa deloc bună dintre elevi și profesori și va da loc la și mai multe abuzuri din partea profesorilor. Și hai că mai poți bolmoji o justificare când vine vorba de clasa a V-a sau a VI-a. Dar când vine vorba de a XI-a sau a XII-a (eventual a XIII-a, după caz) - când deja ai de-a face cu cetățeni cu drepturi depline - pur și simplu nu mai merge!
Și, în sfârșit, libertatea de exprimare:
Articolul 11: Libertatea de exprimare a opiniei
11.1 Libertatea de exprimare a opiniei prevăzută de Constituţie este respectată de toţi cetăţenii. Dar, aceasta nu înseamnă ca oricine îşi poate exprima opinia în orice circumstanţe şi folosind un limbaj vulgar şi ofensator fără a ţine cont de regulile de politeţe.
11.2 Persoana care se simte ofensată de o altă persoană prin cuvintele, comportamentul ori cele scrise de aceasta altei persoane, poate înainta o plângere în conformitate cu regulamentul aplicabil de formulare a reclamaţiilor în şcoală.
După standardul ăsta, eu eram exmatriculat pentru simplul fapt că aveam blogul ăsta.
Cu-atât mai mult cu cât „regulile de politețe” sunt definite de fiecare directoraș în funcție de cât de puțin creier are acesta. Așa e mereu! De-aia-i bună o constituție după modelul american!
După Articolul 11 din acest nutreț - n-am voie să zic că țiganii din școală intrați pe nedrept sunt o problemă majoră - chiar dacă-i adevărat. N-am voie să zic că profa de geografie e o analfabetă feministă incompetentă - chiar dacă așa e. N-am voie să zic că poieziile din manualul de română sunt de căcat și de o valoare comparabilă cu hârtia igienică - chiar dacă exact așa e în cele mai multe din cazuri.
Ori de câte ori apare o referință la „politețe” - e aproape invariabil vorba de fapt despre un apel la conformism. Ceea ce e principalul inamic al celor mai inteligenți elevi din orice școală.
Nu-i destul că libertatea de exprimare oricum era serios călcată în picioare în liceele de la noi fiind înlocuită de profesorași de doi scuipați care acționează în rol de Poliție Morală. Acum, mai nou, o scoatem cu totul în afara școlii.

Concluzii

Dacă nu te-am ofensat grav, stimate cititor și ai ajuns până aici, hai să tragem și câteva concluzii.
Această „machetă” - care fără îndoială se va transforma practic în regulamente de ordine interioară pentru că profesorașii din sindicate care scriu ROI-urile nu gândesc prea mult ei funcționând după modelul sindicalist - „noi muncim, nu gândim” - seamănă a spălare pe creier sub masca bunelor intenții.
Sigur, sunt și lucruri normale, care își au locul într-un astfel de regulament. Însă minim 30% dintre prevederi sunt absolut imbecile. Însă sunt strecurate fin ca să nu se observe că e vorba de tratamente aplicate mai degrabă deținuților, animalelor sau indivizilor dintr-un regim totalitar.
Crescând generații întregi de copii în acest „spirit” - ei se vor acomoda fără să cârâie la un viitor regim totalitar pentru că orice încălcare a drepturilor lor individuale li se va părea firească inducându-li-se încă din copilărie că ei nu au dreptul la nimic, nici măcar la un gest personal de afecțiune, și că de fapt alții hotărăsc iar obligația lor e să suporte.
Pentru că în ferma noastră, toate animalele sunt egale, dar unele animale sunt mai egale ca altele.

O vorbă veche spune că e nerecomandat să suspectezi o conspirație când pura prostie pare mai degrabă a fi de vină. Iar cel puțin în cazul acestei „machete” - fără îndoială pura prostie este în primul rând de vină, coroborată cu simțul de Poliție Morală pe care o largă majoritate a profesorimii o are.
Relațiile dintre profesori și elevi sunt fără îndoială într-o stare destul de proastă - în special din vina profesorilor care-s din ce în ce mai proști și mai slabi pregătiți. Iar asta se traduce în elevi mai slabi pregătiți. Sigur, mai sunt și alți factori - dar când profesorii sunt semi-analfabeți, ce poți să ceri de la elevii lor?!
Calea cea mai scurtă spre dictatură este să-i dai prostului putere. Or regulamentul ăsta fix asta face. Le va permite profesorașilor de doi scuipați să se comporte ca pe moșia lor.
Până acum doar directorașii aveau liber să se comporte ca pe moșia lor - profesorii având însă câteva restricții. Plus că exista mereu frica de inspectorat, frica de minister și frica de instanțe. Simpla mențiune a acestora era suficientă să sperii câte-un profesoraș pus pe abuzuri.
Acum însă, cu puterea pusă exclusiv în mâinile școlii și a „colectivului” de profesorași legați între ei ca câcatul porcului - toate astea se duc pe fereastră. Va fi infinit mai greu pentru un elev să se apere de abuzuri și să-și mențină individualitatea. În contrapartidă, va fi infinit mai ușor pentru Big Brother și pentru profesori să zdrobească dizidenții încă din fașă sub egida „ca să fie bine pentru toți”.

Dacă aveți senzația că regulamentul ăsta îi va afecta numai pe „trouble-makeri” sau pe „indisciplinați” sau pe „bătăuși” - vă înșelați amarnic. Ăia-s ultimii care vor fi afectați - dacă vor fi afectați.
Regulamentele unice mereu au fost despre aducerea celor mai bun la cel mai mic numitor comun. Nu văd de ce-ar fi altfel practica fix acum.
Să nu uităm și că prevederile vagi vor putea fi răsucite și mai nasol pentru elevi. Sub pretextul „intimități indezirabile” se poate de pildă interzice jucatul de „prins-a” în școală, jucatul de fotbal, alergatul în pauze, etc. Nu râdeți! S-a-ntâmplat deja în alte părți - iar consecințele pe termen mediu se văd deja și sunt dezastruoase - în special pentru băieți!
Și nu uitați că acest regulament se va aplica în primă fază unor școli care deja arată ca niște penitenciare. Garduri imense, gratii duble la toate geamurile, uși cu gratii, regulamente interne draconice (dar totuși la limita legii de-acum - cu „macheta” asta se deschide o nouă paletă de oportunități de a strivi individualitatea copiilor), supraveghere orwelliană și organizare militărească. Astea sunt deja realitate în orașele mari (inclusiv București) - inclusiv în grădinițe!

Ce e de făcut?
Dacă ești părinte și citești rândurile astea,... în primul rând îmi pare rău pentru tine.
Pentru început caută să muți copilul la o școală mai puțin draconică. Și asta cât mai repede!
Apoi, încearcă, dacă poți, să educi copilul acasă (homeschooling-ul nu e complet ilegal - încă). Dacă asta nu se poate, o școală privată e o alternativă OK până la punct. Dar depinde mult de oraș, de zonă, de oamenii de-acolo. Nu strică însă să te interesezi.

Dacă niciuna din soluțiile de mai sus nu-s posibile, pregătește-te să dai școala în judecată. Motiv o să găsești foarte repede odată ce acest nutreț intră în vigoare.

Dacă nu ești din București - să nu care cumva să crezi că n-ajunge și-n orașul tău! E doar o chestiune de timp. În maxim 2 ani acest cretinism va fi larg răspândit la nivel național. Mi-aș dori să mă înșel dar istoria recentă cam asta arată.

Mi-aș dori să fiu religios ca să mă rog la divinitate pentru copiii care vor fi aspru futuți de statul polițienesc ce se va instaura în școli. Dar nu-s religios - așa că îndemn să puneți mâna pe par. Și când spun asta, mă refer să luați legile la puricat, să dați școli în judecată, să povestiți și altora, să contestați public cât mai des și-n termenii cei mai duri această aberație și, foarte important, să nu renunțați!

Pentru ca răul să triumfe e suficient ca oamenii buni să nu facă nimic!

Acestea fiind spuse,
Vă salut cu respect.

2 comentarii:

  1. Sunt de acord cu cele scrise mai sus, mai puțin cu limbajul colorat. Într-adevăr, modelarea copiilor pentru a fi supuși fără să crâcnească este făcută pentru unicul scop de a asigura societății cetățeni supuși și lipsiți de voință și de reactivitate. După parcurgerea unei astfel de școli, copii vor trebui să se dezvețe de ceea ce au învățat la școală, și acesta va fi un proces lung și dureros și nu toți vor reuși să trecaă prin el. Cei mai afectați ,vor fi cei mai supuși, într-adevăr, adică vârfurile clasei.

    Aș mai da câteva exemple care arată că școala, ca și clădire, este o pușcărie:

    - faptul că te legitimează la intrare - deci, fie că ești părinte, fie că ești elev, te ia drept un infractor care vrei să faci rău, până la proba contrarie;
    -faptul că ești pedepsit pentru când greșești - carcera nu s-a inventat în școlile noastre, la americani există;
    - gardieni pe hol - respectiv profesorii de serviciu
    șamd

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt perfect de acord cu limbajul colorat. L-am invatat in primii ani de scoala si l-am folosit atat cat am fost educat ca e bine si frumos sa-l folosesc.

    Regulamentul asta, daca n'ar fi de plans, e de tot rasul. Este clar ca au scapat situatia de sub control si din pacate uneori trebuie sa raspunzi cu masuri extreme unor extremisti ai libertatii absolute, fara niciun respect pentru libertatea celuilalt. Dar, pe de alta parte, masurile luate sunt ridicole. As mai intelege camerele de supraveghere, pentru a proba acele fapte care chiar trebuie pedepsite, as intelege interzicerea fumatului si alcoolului in scoli, dar nu idiotenii care sa-i interzica unui copil sa fie mandru de ceea ce este (alb, tigan, negru, verde, ungur sau altceva) sau sa interzica niste gesturi care sunt absolut natural "în conformitate cu normele comportamentale uzuale". Deja la capitolul IT regulamentul devine de cascadorii rasului.

    Nu pot spune decat ca acest regulament trebuie contestat si inainte de a ajunge la tribunal, sa ajunga in strada, pentru ca otravirea cu "cianura culturala" in scoala de tipul asta incepe.

    "Mi-aș dori să fiu religios ca să mă rog la divinitate..."
    Ca un om care crede intr'o Forta, dar nu in religie, ma voi folosi totusi de cuvintele atribuite lui Christos de a "intoarce si celalalt obraz". Gresit interpretat de crestini, gestul nu este unul masochist, ci unul prin care ii arati adversarului ca gestul sau nu te-a afectat. Asta nu te opreste sa-i intorci capul la spate daca incearca din nou si nici sa pui mana pe par! Depinde de parinti si de elevi daca vor sa incaseze a doua palma sau sa lupte pentru drepturile lor. Pentru ca prima palma au incasat-o deja cu un invatamant de toata jena.

    RăspundețiȘtergere

Ai reflectat în plus la cele de mai sus? Spune-ne şi nouă!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails